Booklet's



Gratis mini kursus i Grafisk Gobelinstrik klik på billedet oven over

10 opskrifter med strik til børn i str. 2-8 år alle strikket i teknikken Grafisk Gobelinstrik. Denne booklet lægger op til en fælles designproces, hvor barnet lægger motivet i perler og den voksne strikker efter barnets design. Her strikkes efter snorlige grafiske linjer. Al strik er i ret-strik.

Måske får du endda lyst til at skabe dine egne designs. Med Grafisk Gobelinstrik - Strik & Mal i hånden, er en ny forunderlig verden åben for dig. Her beslutter I sammen, hvad der skal strikkes og hvordan det skal se ud.


Ponytæppe


Pony Pude


Pony Applikation


Gobelinbukser


Perlebluser


Ulvebillede


Ulvepude


Ulvebillede


Rævetrøjer

Kursus og foredrag til hæfterne kan bookes ved at sende mig en mail på knitting@bykaae.dk mærk Kursus

Læs mere op processen her

Læs et interview hos Woolspire om bogen  her 

Forhandles bl.a. af: Rasmilla, Sommerfuglen, Selvstrik, Fox og Jane, Butikken ved Højen, Byens Garngalleri, 




10  opskrifter på noget du også kan strikke – pris 100 kr. 
udkommer tirsdag d. 13. august 2013. 
Privat bestilling knitting@bykaae.dk mærk Dimserier
Er du forhandler af; Filcolana eller Strikkebogen.dk kan du købe hæftet hos din grossist. 
Eller kan du købe den hos mig. Mærk mailen Dimserier til butik

Link til fotomateriale Er du butik, der sælger mig bog, kan du let hente alle billeder incl forsiden.

Foto og grafisk design Michael Lassen
Redaktør: Rachel Søgaard
Stylist Karen Marie Dehn
Modeller: Lela, Trine og mig selv
Trykkeri: Frederiksberg bogtryk

Rettelse til diagram Krydret luffer Venstre luffe, højre luffe strikkes modsat.















Lektørudtalelse (13/40) 5 064 487 1 (V)
Kaae Charlotte :Dimserier / forfatter Charlotte Kaae ; fotograf: Michael Lassen ; redaktør Rachel Søgaard - bykaae,dk 26 sider DK 64.64

Anvendelse/målgruppeNiveau
Strikkebogen Dimserier har undertitlen "noget du også kan strikke" fordi du sagtens kan strikke lidt utraditionelle ting, som fx betræk til høretelefonens ledninger, et etui til menstruationsbind eller en lampeskærm. For rutinerede strikkere.
Beskrivelse
Bogen indeholder opskrifter/anvisninger på 10 forskellige strikkede dimser. En vest i gobelinstrik, halstørklæde og pulsvarmere i fletstrik, en hue, et bolerosjal, halstørklæde med pompon, bukser/knickers og luffer. Sidstenævnte strikket af såkaldte magiske garnnøgler. Det er et garnnøgle, du selv har viklet op af mange forskellige farver garn i forskellige længder, hvilket giver et meget farvestrålende udtryk, som er gennemgående for bogens produkter. Bogen indeholder ud over fotos, opskrifter og mønsterskema også måleskema og anvisninger op produktion af magiske nøgler.
Sammenligning 
Charlotte Kaae har en strikkeblog og har tidligere udgivet Krydret strik. Hendes produkter adskiller sig fra den nordiske strikkekultur ved at være meget farvestrålende i strik med Kaffe Fassett. De norske strikkemænd Arne & Carlos strikker også utraditionelle ting.
Samlet konklusion
10 opskrifter for dygtige strikkere, der gerne går nye strikkeveje. Anskaffes på baggrund af erfaringer med Krydret Strik. 
Connie Boll Christensen