tirsdag den 15. juli 2008

Et hæfte med sokker - a sock pattern book

I længere tid har jeg tænkt over at sælge mønstre, sokke mønstre for at være konkret. Jeg ved bare ikke helt hvordan jeg skal gribe det an.
I dag fik jeg så endelig en ide... Til september holder webstrikkerne strikkefestival i Silkeborg, der vil jeg præcentere mine kære med strikkesøstere for mit sokkehæfte (det er altså kun lavet som skitse, stadig ingen strikkeprøver).

For some time I have been thinking of selling some sock patterns, I just did not know how.
Today I got an idea... In september the Webstrikkerne is having an Knitting festival... Im going to precent my sockpattern book for my knittingsisters... (This is the idea, have not knittet any of it yet)

Knitting by Kaae
5 hotte sokker
5 hot socks
-Frø sokker ~ Frog socks
- ternet sokker ~squar socks
- ankel sokker med snoning på rib og hæl ~ short socks with cables on ribbon an heel
- sok med hul mønster ~lace sock
- sok med tær ~sock with toe's


Jeg kunne godt bruge noget feed back, hvad tænker I der ude?
I could use some feed back what are you people thinking?
Ikke nok med det, hvad kan jeg tage for sådan et hæfte med opskrifter?
and what schuld the prise be?
Tak for hjælpen - Thankyou for helping :)

7 kommentarer:

  1. Ideen er din, og som sædvanligt super. Jeg synes 5 opskrifter skal koste mindst 50kr. Det vil jeg gerne give. Glæder mig!

    SvarSlet
  2. Ideen er god. Du skal afgøre, om du evt også vil sælge en elektronisk version som pdf og hvordan folk kan få fat på det. Måske ville det være bedre at sælge mønstrene separat?

    Inden du udgiver det, så få fat på et par teststrikkere, der strikker mønstret igennem og læser korrektur.

    Pris tjaaaa 40 kr for en fejlfyldt MI/HI arbejdsskitse øøøh opskrift er 40 kr for meget, mens 150 kr for et Sharon Miller sjalsmønster med tydelige diagrammer, vejledning og support er hver en krone værd.

    Mener du strømper eller sokker?

    SvarSlet
  3. Tja for mig er en stømpe en tynd maskin ting man køber i føtex, mens en håndstrikket en på pind 2 - 8 er en sok...
    Selvfølgelig skal der teststrikkes og gennemlæses når det er en salgs ting... tak for hjælpen Heidi og Ulla...
    Opfølgning følger... :)

    SvarSlet
  4. If you write it in English I would buy one! ;)

    SvarSlet
  5. im making the patterns both in english and danish... :)
    Do your son like frogs Val? ;)

    SvarSlet
  6. actually Im the one who likes frogs and chickens :D

    kaae check out this blog some of the little crocheted toys and hats are too cute ;D

    http://stikkari.vuodatus.net/

    SvarSlet
  7. Det lyder da som en dejlig ide ;-)
    Hvis du får god korrekturlæsning, tror jeg også en 50 kroner burde være passende.

    Kh og god sommer
    Karen S
    PS: skal vi ikke snart på cafe sammen?

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.