Kursus kalender

Følg min kalender her

Strikke kurser ved Charlotte Kaae

Tid til inspiration og fordybelse
Foredrag - korte workshops - lange kurser - online workshops

Workshop og kurser
Skriv og få et tilbud knitting@bykaae.dk mærk Workshop og kurser

Kuffert Show - foredrag 2 time (foredrag)

Send mig en mail på knitting@bykaae.dk hvis du ønsker at booke en workshop i din butik - Mærk mailen workshop, eller Homeparty, hvis i er en gr. der ønsker jeg skal komme hjem til jer privat.

Workshop/kursus  Kalender 2016

Februar
1. Sommerfuglen - Strikkeklub for øvede del 4 af 7, kl 18:30-21:30, læs mere her.

5. AOH messen via Woolspire, Farvesnak med Charlotte Kaae kl 15:30-16:30 læs mere her 

6. Butikken ved Højen - Grafisk Gobelinstrik, kl 11 - 15 læs mere her

10. Fox & Jane - Grafisk Gobelinstrik kl 19 - 22 læs mere her

17. Rasmilla Lær at strikke sokker fra tåen op med kilehæl læs mere her

29. - 4. Tisvilde højskole se programmet her

Marts
1. 2. 3. 4. Tisvilde Højskole se programmet her

7. Sommerfuglen - Strikkeklub for øvede del 4 af 7, kl 18:30-21:30, læs mere her.

9. Uldkredsen Vestfyn - Kuffertshow kl 19 - 21 læs mere her.

12. Strikkefest i Haslev læs mere her 

13. Knit work København, Skønne sokker - hug en hæl klip en tå, master class, kl 10-16:30

April
9. Herning Husflid mere info følger

Maj

Juni

JULI LUKKET 

August
27-28. Strikkefestival i Höganäs Sverige, Krydret strik mere info følger

September
2. - 4. Strik Bornholm festivalen 
23. - 25. Knitwork strikkefestival København

Workshop der udbydes

Giga-snoninger 4 timer 
Giga-snoninger, er en en sjov og kunstnerisk workshop, hvor vi arbejder med teksturen i en strikket flade.
På workshoppen strikkes en flade med en simpel snoning og en masse hestetømmer.
Efterfølgende snor og fletter vi hestetømmerne ind og ud af snoningen og i hinanden.

Giga-snoninger kan anvendes på beklædning såvel som interiør.



Krydret strik med magiske nøgler 4 - 6 timer 


Krydret strik med magiske nøgler er en workshop om, farvernes påvirkning af hinanden, regler og regelbrud, efterfulgt af en gennemgang af, hvordan magiske nøgler vindes op og hvordan du strikker med dem. Der strikkes med to tråde garn ad gangen. Med de magiske nøgler bliver dit farveskift mere spontant og ofte mere flydende. Du bestemmer selv hvor vildt det skal være. Vi strikker alle pulsvarmere. Du lærer at strikke magic loop, flerfarvestrik rundt, samt bobler der er strikket kun fra retsiden. Medbring rundpinde 5 og 5.5 80 cm i et blødt materiale, de gamle hårde rundpinde duer ikke. Eller Strømpepinde 5 og 5.5, hvis du ikke ønsker at strikke magic loop. 






Neverkont basis kundskaber 4 - 6 timer

Lær at slå op, strik neverkont i en flade og luk af. Her arbejdes med flere farver, og du har mulighed for selv at designe et sæt pulsvarmere.
Mebring, saks og p 5 mm, samt farveblyanter i mindst 5 farver.





Grafisk gobelin i ret-riller 4-6 timer

Strik et 2-D billede


Med udgangspunkt i min booklet Strik & Mal Grafisk gobelinstrik

Gobelinstrik i grafiske rammer, vi strikker i forskellige materialer og med mange farver. Her er rig mulighed for at lege med farver og tekstur i form af garnvalg. Design af eget mønster, der strikkes i ret-riller.

Alle strikker efter samme ydre ramme, men tegner/ lægger selv deres selv deres mønster i perler. (Kort kursus, diagrammet tegnes. Langt kursus, her laves diagrammet med perleplader:


Medbring pinde i forskellige tykkelser fra 3 mm - 5 mm                       








Kuffertshow til krydretstrik - Mode og magiske nøgler 2 timer 

Kuffertshow 
Foredrag
Charlotte Kaae, fremviser de mange modeller fra ”Krydret strik - Skandinavisk strik møder Bollywood” og taler om hvad der inspirerer, om det offentlige liv som storblogger og hvad det bringer med sig. "Krydret strik" er Charlottes første bog, den er præget af farvevildskab, og troen på at den skandinaviske strikker vil mere end at strikke i forsigtige grå toner eller simple modeller. Er du modig? Så strikker du Kaae’sk



Webinar med Charlotte Kaae

Inden længe bliver det muligt som privatperson at booke Webinar med Charlotte Kaae. Et webinar er et online kursus, der er live.
Et webinar vil typisk indeholde en blanding af powerpoints og små videoklip, samt coatching fra underviseren, der er med live.
På et webinar er der plads til 9 deltagere, og du kan være med uanset hvor i verden du befinder dig, blot du har en internet opkopling og Google+

Inden længe - Prøv Charlotte Kaaes mini webinar gratis - mere info følger