Kurser & workshops

Følg min kalender her


Se hvor det er muligt at booke mig til kursus.
Workshop og kurser
Pris er 525 i timen + transport. Holdstørrelse 14 personer, derefter et tillæg på 75 kr. pr person til materialer.

Kuffert Show - foredrag
1000 kr i timen + transport

Send mig en mail på knitting@bykaae.dk hvis du ønsker at booke en workshop i din butik - Mærk mailen workshop, eller Homeparty, hvis i er en gr. der ønsker jeg skal komme hjem til jer privat.

Workshop/kursus  Kalender 2014

Juni - Ingen workshops

Juli 
uge 28 reserveret til ungdomshøjskolen ved Ribe, Jeg underviser sammen med Bodil Munck, Sidsel Sangild og Ingelise Lehbech. se program og priser her 
Mit kursus:
Strik med tekstur
På kurset har vi fokus på den tekstur vi kan give materialet, enten ved at sno, slå om pinden, kombinere ret og vrang, eller løfte masker af og på. Du vil skulle eksperimentere ud fra mønstre, og tegne selv. Vi går ind i anatomien bag teksturstrik, så du kan give strikket dit helt eget præg. Desuden skal vi arbejde med garner, hvor vi ser på hvilket garn, der egner sig bedst til netop den tekstur, du har valgt.

August - Ingen workshops

September
5. Strikkefestival på Bornholm Grafisk gobelinstrik 3 timer Læs mere her 
6. Strikkefestival på Bornholm Krydret strik 6 timer læs mere her

20. Fanø strikkefestival Krydret strik 6 timer Læs mere her 
21. Fanø strikkefestival Grafisk gobelinstrik 3 timer Læs mere her

27. Nordfyns bibliotek - Otterup, Kuffertshow fra kl 14-16 Mere info kommer her 

Oktober
4. Seks timers Krydret strik workshop hos Lollands væveforening,

November
14-16. Stavanger (Norge) Strik og drik - Læs mere om eventen her
14. kl 17-21 Krydret strik læs mere her
15. kl 14-15 foredrag på Stavanger bibliotek læs mere her
16. kl 13 - 16:30 Grafisk gobelinsstrik læs mere her 

December - Ingen workshops

2015
Der er åbent for bookning

Workshop der udbydes

Dimset strik 4-6 timer 

Workshoppen begynder med et kort foredrag på 30-40 min, hvor hæftes modeller gennemgås, her er der også forslag til garn alternativer. Derefter en praktisk del, hvor der er mulighed for at strikke prøver til modellerne, prøve en næsten usynlig montering i retriller, eller hvad med en sammensyning med maskesting. Vi skal se på hvad garnet kan, når det strikkes sammen med et andet garn.

Medbring pinde i forskellige str, fra helt tynde til ultra tykke, og mange garner i mange farver og kvaliteter, der matcher pindene. 




Krydret strik med magiske nøgler 4 - 6 timer 


Krydret strik med magiske nøgler er en workshop om, farvernes påvirkning af hinanden, regler og regelbrud, efterfulgt af en gennemgang af, hvordan magiske nøgler vindes op og hvordan du strikker med dem. Der strikkes med to tråde garn ad gangen. Med de magiske nøgler bliver dit farveskift mere spontant og ofte mere flydende. Du bestemmer selv hvor vildt det skal være. Vi strikker alle pulsvarmere. Du lærer at strikke magic loop, flerfarvestrik rundt, samt bobler der er strikket kun fra retsiden. Medbring rundpinde 5 og 5.5 80 cm i et blødt materiale, de gamle hårde rundpinde duer ikke. Eller Strømpepinde 5 og 5.5, hvis du ikke ønsker at strikke magic loop. 






Neverkont basis kundskaber 4 - 6 timer










Grafisk gobelin i ret riller 4-6 timer

Alle kan være med

Gobelinstrik i grafiske rammer, i forskellige materialer og farver, her er rig mulighed for at lege med farver og tekstur i form af garnvalg. Design af eget mønster, der strikkes i retriller.

 Alle strikker efter samme ydreramme, men tegner selv deres mønster. 


Medbring pinde i forskellige tykkelser fra 3 mm - 5 mm

                       


Kuffertshow til krydretstrik 1½ time 

Kuffertshow 
Foredrag
Charlotte Kaae, fremviser de mange modeller fra ”Krydret strik - Skandinavisk strik møder Bollywood” og taler om hvad der inspirerer, om det offentlige liv som storblogger og hvad det bringer med sig. "Krydret strik" er Charlottes første bog, den er præget af farvevildskab, og troen på at den skandinaviske strikker vil mere end at strikke i forsigtige grå toner eller simple modeller. Er du modig? Så strikker du Kaae’sk