Kurser & workshops

Følg min kalender her



Workshop og kurser
Skriv og få et tilbud knitting@bykaae.dk mærk Workshop og kurser

Kuffert Show - foredrag 2 time

Send mig en mail på knitting@bykaae.dk hvis du ønsker at booke en workshop i din butik - Mærk mailen workshop, eller Homeparty, hvis i er en gr. der ønsker jeg skal komme hjem til jer privat.

Workshop/kursus  Kalender 2015

September
5. kl 10:30 - 16:30 Butikken ved højen Krydret strik med tynde pinde

7. Sommerfuglen - Strikkeklub for øvede del 1 af 7, kl 18:30-21:30, læs mere her.

25-27 i København - Strikkefestival  læs mere
Fredag kl  17:30 - 21:30 Farvernes mekka, farvekursus sammen med Katrine Wohllebe  læs mere
Lørdag kl 9 - 12 Grafisk gobelinstrik læs mere her
Søndag kl 15 - Paneldebat - om ophavsret læs mere her

Oktober
5.  Sommerfuglen - Strikkeklub for øvede del 2 af 7, kl 18:30-21:30, læs mere her.

6. Rasmilla - Krydret strik på tynde pinde del 1 af 2 kl 17:30-21:30, læs mere her.

11. Lollands væveforening - Giga-snoninger 6 timer, læs mere her.

13. Rasmilla - Krydret strik på tyndepinde del 2 af 2, kl 17:30-21:30, læs mere her

23.- 25. Kreativedage i Fredericia, Stand, Workshop, Foredrag

27. Sommerfuglen; Del 1 af 3, langt kursus Skønne sokker - hug en hæl klip en tå. Køb din billet her

November
2. Sommerfuglen - Strikkeklub for øvede del 3 af 7, kl 18:30-21:30, læs mere her.

Stavanger Norge - 6-8 nov læs mere
Grafisk Gobelinstrik - Strik en tegning
Krydret strik
Neverkont basis

10. Sommerfuglen; Del 2 af 3, langt kursus Skønne sokker - hug en hæl klip en tå, læs mere her

24. Sommerfuglen; Del 3 af 3, langt kursus Skønne sokker - hug en hæl klip en tå, læs mere her

December
7. Sommerfuglen - Strikkeklub for øvede del 4 af 7, kl 18:30-21:30, læs mere her.

Workshop/kursus  Kalender 2016
Januar
4. Sommerfuglen - Strikkeklub for øvede del 5 af 7, kl 18:30-21:30, læs mere her.

Feburar
1. Sommerfuglen - Strikkeklub for øvede del 4 af 7, kl 18:30-21:30, læs mere her.

Marts
7.Sommerfuglen - Strikkeklub for øvede del 4 af 7, kl 18:30-21:30, læs mere her.

April

Maj

Juni

Workshop der udbydes

Giga-snoninger 4 timer 
Giga-snoninger, er en en sjov og kunstnerisk workshop, hvor vi arbejder med teksturen i en strikket flade.
På workshoppen strikkes en flade med en simpel snoning og en masse hestetømmer.
Efterfølgende snor og fletter vi hestetømmerne ind og ud af snoningen og i hinanden.

Giga-snoninger kan anvendes på beklædning såvel som interiør.



Krydret strik med magiske nøgler 4 - 6 timer 


Krydret strik med magiske nøgler er en workshop om, farvernes påvirkning af hinanden, regler og regelbrud, efterfulgt af en gennemgang af, hvordan magiske nøgler vindes op og hvordan du strikker med dem. Der strikkes med to tråde garn ad gangen. Med de magiske nøgler bliver dit farveskift mere spontant og ofte mere flydende. Du bestemmer selv hvor vildt det skal være. Vi strikker alle pulsvarmere. Du lærer at strikke magic loop, flerfarvestrik rundt, samt bobler der er strikket kun fra retsiden. Medbring rundpinde 5 og 5.5 80 cm i et blødt materiale, de gamle hårde rundpinde duer ikke. Eller Strømpepinde 5 og 5.5, hvis du ikke ønsker at strikke magic loop. 






Neverkont basis kundskaber 4 - 6 timer

Lær at slå op, strik neverkont i en flade og luk af. Her arbejdes med flere farver, og du har mulighed for selv at designe et sæt pulsvarmere.
Mebring, saks og p 5 mm, samt farveblyanter i mindst 5 farver.





Grafisk gobelin i ret riller 4-6 timer


Strik et 2-D billede


Med udgangspunkt i min kommende udgivelse Strik & Mal Grafisk gobelinstrik

Gobelinstrik i grafiske rammer, vi strikker i forskellige materialer og med mange farver. Her er rig mulighed for at lege med farver og tekstur i form af garnvalg. Design af eget mønster, der strikkes i ret-riller.

Alle strikker efter samme ydreramme, men tegner/ lægger selv deres selv deres mønster i perler. (Kort kursus, diagrammet tegnes. Langt kursus, her laves diagrammet med perleplader:


Medbring pinde i forskellige tykkelser fra 3 mm - 5 mm                       








Kuffertshow til krydretstrik - Mode og magiske nøgler 2 timer 

Kuffertshow 
Foredrag
Charlotte Kaae, fremviser de mange modeller fra ”Krydret strik - Skandinavisk strik møder Bollywood” og taler om hvad der inspirerer, om det offentlige liv som storblogger og hvad det bringer med sig. "Krydret strik" er Charlottes første bog, den er præget af farvevildskab, og troen på at den skandinaviske strikker vil mere end at strikke i forsigtige grå toner eller simple modeller. Er du modig? Så strikker du Kaae’sk



Webinar med Charlotte Kaae

Inden længe bliver det muligt som privatperson at booke Webinar med Charlotte Kaae. Et webinar er et online kursus, der er live.
Et webinar vil typisk indeholde en blanding af powerpoints og små videoklip, samt coatching fra underviseren, der er med live.
På et webinar er der plads til 9 deltagere, og du kan være med uanset hvor i verden du befinder dig, blot du har en internet opkopling og Google+

Inden længe - Prøv Charlotte Kaaes mini webinar gratis - mere info følger