onsdag den 15. februar 2012

S.I.Fs Neverkont halsedisse - del 1, 2, 3 og 4


Denne omgang Strik I Fællesskab er sat i gang. del 1 du skal gøre klar; anskaffe garn og pinde, samt "designe" dit eget mønster.

Jeg har brugt 100 g. Peruvian Highland Wool fra Filcolana farve 270 og rester af neongarn Standard No1 fra Lammy yarns farverne er 210, 212 og 213. Alt garnet er købt i Rasmilla garn. Neon garnet er dog linket til Yarnfreak, der har rigtig mange farver at vælge i mellem.

Dialogen omkring denne S.I.Fs kommer til at foregå på facebook og her på bloggen. 

Opskriften på Ravelry

Del 2 Dette er en ny fil, der var fejl i den fra i morges, rettet kl. 15:00

Tilkendegiv gerne at du deltager ved at skrive en kommentar til denne post. Jeg har glædet mig til at komme i gang med denne S.I.Fs. Velkommen til


49 kommentarer:

  1. Spændende! Jeg vil prøve at være med :)

    SvarSlet
  2. Den blå i PHW er farve 145 eller 270. (212 er i lammeulden).

    Med kærlig hilsen, fra hende der har Filcolanas farvekort lagt ind bag højre øre...

    SvarSlet
  3. Spændende. Selvfølgelig er jeg med.

    SvarSlet
  4. TAK Nanna, har fluks rettet det, troede ellers lige jeg kunne alle farve nr i hovedet. det er 270.

    SvarSlet
  5. Jeg er med - selvom jeg nok holder mig i en lidt anden farveskala :-D

    SvarSlet
  6. Jeg er frisk på en udfordring, og melder mig :)

    SvarSlet
  7. Selvfølgelig er jeg også med på en Ny omgang S.I.F.S fra dig af.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  8. Hvor ser det sejt ud - fed idé med "design selv"-mønster!
    Er Neverkont det samme som Entrelac? Jeg har aldrig mødt ordet før..

    SvarSlet
  9. Det tegner spændende, så selvfølgelig er jeg også med. Det er altid rart at prøve nye teknikker af.
    Hilsen Nina Christensen

    SvarSlet
  10. Jeg prøver at hænge på... :-) Det kan højst gå galt.

    SvarSlet
  11. Jeg vil prøve at være med, jeg vil nok bruge en flerfarvet garn. Venlig hilsen Birgit Holmboe

    SvarSlet
  12. Fedt at så mange er på.
    Neverkont er det nordiske navn for entrelac. Teknikken stammer i følge rygtet fra Norge, men der er en vis splittethed omkring dette udsagn.

    SvarSlet
  13. Spændende. Det må jeg prøve at være med på...

    SvarSlet
  14. Har aldrig prøvet at strikke "harlekin" på den måde, så jeg er med :)

    SvarSlet
  15. Spændende - den er jeg også med på :)

    SvarSlet
  16. Aldrig prøvet neverkont før - så jeg er helt klart med :)

    SvarSlet
  17. Jeg vil da også prøve ;-)

    SvarSlet
  18. Jeg glæder mig!

    SvarSlet
  19. Jeg vil også være med. Det ser spændende ud. Har ikke prøvet denne strikketeknik før.

    SvarSlet
  20. Jeg er også med - glæder mig.

    SvarSlet
  21. Det ser spændende ud. Jeg vil gerne lære nyt.
    mvh
    Lotte Andersen

    SvarSlet
  22. Det lyder rigtigt spændende, den udfordring vil jeg gerne være med på

    SvarSlet
  23. sjovt strik - og go' ide med fællesstrik - vil også gerne være med

    SvarSlet
  24. Sidste sif lærte mig så meget, så nu strikker jeg vanter med smukke norske mønstre, julekugler og andet flerfarvestrik.
    Jeg vil gerne være med igen.
    Knus Elsebeth

    SvarSlet
  25. Har aldrig strikket neverkont, så det kunne være sjovt at deltage. Er i øvrigt 1. gang jeg prøver en sådan gruppe ting

    SvarSlet
  26. Man kan ikke rigtig få nok huer, halstørklæder, luffer og deslige for tiden - så jeg er med :-)

    SvarSlet
  27. Jeg har så købt garn, farvelagt mønsteret og det kan ses her:

    http://lis-medppindene.blogspot.com/

    Kan også fortælle at jeg glæder mig til start i næste uge.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  28. Jeg vil også gerne deltage. Er dog ret ny udi strik og kender ikke noget til neverkont... Men skal da nok prøve..

    SvarSlet
  29. spændende, vil gerne deltage - a hoc og bliver bestemt færigt engang :-)

    SvarSlet
  30. Glæder mig til at prøve noget nyt. Sidste SIF fik jeg rigtig meget ud af;)

    SvarSlet
  31. jeg vil også gerne være med,
    gør sikkert ikke noget at jeg kan strikke Neverkont, vel?
    lilian

    SvarSlet
  32. Man bliver jo helt glad af at åbne bloggen, og se de mange der gerne vil være med.

    SvarSlet
  33. Så har jeg også fået købt garnet, farvet mit mønster og er klar.
    Det kan ses på www.juhl78.blogspot.com
    Glæder mig

    SvarSlet
  34. hej!
    Neverkont, er noget af det næste, jeg vil lærer, så her er jo en oplagt mulighed. Kommer først igang i uge 9, da jeg lige skal på ferie først, glæder mig til ferie og neverkont:
    Vibeke

    SvarSlet
  35. Jeg vil også være med! Når jeg altså lige kommer forbi en printer..

    Forståelsesspørgsmål: pind 4 står der.. Alm. pinde eller rundpind eller hur? Skal skidtet sys sammen til sidst? -Ja, jeg vil jo gerne have det rette værktøj indenfor rækkevidde, når jeg når så langt :)

    SvarSlet
  36. Et hurtigt svar til det med pindene, der strikkes frem og tilbage, altså jumper eller rundpinde.

    SvarSlet
  37. Hmm, vil også gerne være med - men får at vide at filen, del 1, er beskadiget?
    VH Pi@

    SvarSlet
  38. Så er jeg klar!!!!
    http://norklekonen.blogspot.com/

    SvarSlet
  39. Jeg har tjekket linket fra flere computere, hvor det virker. Håber det er lykkes for dig at få filen Pia.

    SvarSlet
  40. Hej.
    Vil da også gerne være med - kan det nåes endnu?

    SvarSlet
  41. Anette du kan sagtens nå det. Fedt at du vil være med.

    SvarSlet
  42. Hjamen da, den halsedisse kan jeg da kende :-) Den er simpelthen så fin!

    Det var simpelthen så sjovt at møde dig helt uventet i torsdags :-)

    KH
    tina

    SvarSlet
  43. Smiler selv tak Tina, hyggeligt at møde dig :-) Vi ses igen engang

    SvarSlet
  44. Smiler selv tak Tina, hyggeligt at møde dig :-) Vi ses igen engang

    SvarSlet
  45. ... og så var det, at jeg "kom til" at pinne billedet af din halsedisse. Og hold nu op, der er stor interesse for den på pinterest: http://pinterest.com/pin/106467978661002284/

    Det taler da vist for en engelsk opskrift på ravely :-)

    KH tina (som jo så håber, at du synes det er ok, at jeg pinnede dig...

    SvarSlet
  46. Lyder rigtigt spændende - lige noget for mig, men jeg kan altså heller ik lukke instruktions delene op....? Har det mon neget at gøre med at jeg prøver fra min i-pad?
    Kh Karen

    SvarSlet
  47. Nej Karen.
    Instruktionerne er ikke tilgængelig længere, det var kun under selve sif'en. Men hold øje, kom evt med ønsker næste sifs er efter påske.

    SvarSlet
  48. Øv, kan se jeg er for sent ude. Kan opskriften så snart købes? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan den meget snart, efter Fanø (weekenden) der sætter jeg opskriften op, så den bør komme på siden i næste uge en gang :-)

      Slet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.