tirsdag den 31. juli 2012

Cardigan med et twist for Filcolana - så er jeg igang igen


Når jeg nu skulle strikke om, og ændre lidt i opskriften, har jeg besluttet at lavet et på skønheds forbedrende ændringer på forstykket. forstykket er ét langt bånd, der enten kan hænge løst om halsen, bruges som hætte, eller snoges en omgang så det danner et kryds over brystet. Det er et bånd der skaber hele effekten. 


Jeg har lavet nogle løs af ret masker langs snoningen i begge sider, der er med til at fremhæve snoningen, men også perlestrikken. Nu skal der bare strikkes og strikkes og strikkes, til båndet er langt nok. På P8 går det jo heldigvis ret stærkt, jeg har næsten strikket et nøgle op i går aftes.

4 kommentarer:

  1. Det ser smukt ud. Skøn farve :)

    SvarSlet
  2. Meget modig farve du har valgt. Knus Helle

    SvarSlet
  3. Se det, synes jeg ser HELT vildt spændende ud! Glæder mig til at se hvordan den udvikler sig.

    Meget smart. :-)

    SvarSlet
  4. Tak piger, lige nu udvikler det sig meget langsomt, efter som jeg bare strikker et langt lige stykke på 160 cm... Der går nok en dag eller 2 mere inden jeg er færdig med det, og kan gå i gang med selve trøje formen.

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.