søndag den 9. september 2012

Sådan gør du - kanter

Min ide med wienerlæg og vendepinde er gået rigtig godt, men det er ikke let at vise endnu. I stedet vil jeg dele et lille tip med dig. Når man strikker noget med en åben kant, vil man ofte strikke en belægning for at få en fin kant.
Men du kan også lave en kant der folder ind, a.la en hestetømme. Jeg gør følgende:

Retsiden: De første 3 masker tager jeg løst af, med garnet på vrangsiden. Den 4. Maske strikker jeg vrang. I modsatte side har jeg strikket til de sidste 4 masker, nu strikker jeg; 1 vrang, og 3 ret.
Næste pind:
3 masker løs af, med garnet holdt på vrangsiden (altså ind mod dig), 1 ret, strik til sidste 4 masker, 1 ret, 3 vrang.
Disse 2 pinde gentages.

2 kommentarer:

  1. Godt tip, jeg slog op til et halstørklæde for at prøve din teknik. Hvor bliver det bare godt. Tak hilsen Mona

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.