mandag den 15. februar 2016

Inspirationstur til Rom del 2 af 3


Min tur til Rom fik virkelig sat spark i mine farverige kreative celler. Jeg så meget tekstil tryk på strik, mange perler, blondestrik med perler, hulmønstre under tekstile tryk, løst strikket, og farven beige. 

Del 1 læs med her


Den inspiration har jeg suget til mig og sat mit eget præg på. Først har jeg strikket en masse "farveløse" prøver med et enkelt hulmønster og på lidt for tykke pinde. Jeg har Brugt Rasmilla's Yndlingsgarn, da garnet bør indeholde ca 50% bomuld. 



Tuscherne havde jeg liggende fra jul, de er fra Panduro Hobby og hedder Sharpie De er vildt gode. I videoen under kan du se hvordan jeg tegner på mit strik med pennene. Husk at have et underlag under og fastgør dit strik med nåle, så det ikke rykker rundt.


Når mit strik har ligget lidt og ikke længer smitter af (1 lille times tid), så skal der bare lidt bling på. Jeg har en super fin samling af perler og palietter. Jeg har valgt at sy med gul tråd, da det matcher en af mine perler.


Min video fra Periscope om processen. 

Hvordan har du det med at skulle tegne på dit strik?


2 kommentarer:

  1. Jeg har set din video, og den lægger bestemt op til at få afprøvet at tegne på strik og at bruge perler og pailetter! Det ser spændende ud, og så er det skønt med nogle flere farver - jeg kan i øvrigt rigtig godt lide, at du altid kaster dig ud i at bruge hele paletten!

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.