fredag den 27. maj 2016

Hvordan jeg bruger instagram til at brande min kreative virksomhed

Instagram har stor magt når det kommer til 
hvad der er hot og hvad der er not!

Som strikdesigner kan det være svært at finde sit folk; 
Hvem er det der er vild med de designs jeg laver?
Og endnu vigtigere, hvem er ikke? 

Efter flere års erfaring med brugen af Instagram, og med en masse forsøg/fejl, har jeg snævret min profil ind til blot at vise min kernekompetence - nemlig farver - på den måde rammer jeg mine folk, de farveglade. 

Jeg forsøgt at vise min farveglæde på mange måder i løbet af 2016. Over de sidste 2 måneder, er jeg kommet til en "post-plan" der giver mening i forhold til mit brand lige nu. Du kan klikke ind på profilen og se præcis hvordan.

Scroller du ned kan du i korte træk se hvordan jeg har gjort. Jeg har udvalgt de billeder du ser, du ser dem i kronologisk rækkefølge fra nyest til ældst.

Et billede slået op af Charlotte Kaae (@bykaae) den

Et billede slået op af Charlotte Kaae (@bykaae) den

Et billede slået op af Charlotte Kaae (@bykaae) den



Et billede slået op af Charlotte Kaae (@bykaae) den








Kan du se hvad jeg har gjort?

1) Jeg poster 1-3 gange dagligt.
2) Jeg har valgt at vise dig det jeg er bedst til, nemlig farver.
3) Jeg arbejder konstant i regnbuens farver, og når hele vejen rundt, på 2-3 uger.
4) Sidst men ikke mindst. Alle billeder skal være gode, jeg er ikke fotograf, men når du ser tilbage, ser du en tydelig udvikling.

Hvad er din største udfordring på Instagram?

Bliver du inspireret af at følge min profil?

8 kommentarer:

  1. Ja jeg bliver helt klart inspireret af at følge dig både på instagram og på din blog jeg bliver vild inspireret af farver og kreativt brug af dem

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Monica, hvor er din kommentar bare dejlig at læse, det gør mig så glad. Dejligt at det jeg deler, kan bruges :-)

      Slet
  2. Hvor er du bare genial / bliver altid inspireret af dig / er igang med kornblomst i jeansblå til mig sæl :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler den glæder jeg mig så meget til at se, den jeansblå er mega lækker :-)

      Slet
  3. Jeg elsker dine farvetemabilleder - de er bare inspirerende og flotte at se på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja, jeg lover der kommer mange flere, har de vildeste planer for rød, der kommer lige om lidt :-)

      Slet
  4. Det som virker bedst for mig, er når der er oplysninger med i hashtagget eller knyttet til billedet. Så kan man altid finde f.eks. Den lækre røde strikkepind, eller type garn som du har brugt, og derved bliver du mere spændende at følge, når du giver lidt mere service på den kant. Farvetema-billederne giver god mening og er fotograferet i ok kvalitet.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er skam linket i foto, ud til grossistleddet, så kan man selv finde sin forhandler (de er nu købt i Rasmilla) ;-)

      Slet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.