fredag den 26. august 2016

Facebook live eller Periscope

Jeg har i rigtig lang tid været super glad for Periscope, de var der med en super god platform for os der elsker interaktion på vores videoer. Men det har været svært at få folk med over på platformen. 

I mellemtiden har Facebook introduceret  Facebook Live, der stort set fungere på samme måde som Periscop - folk er her bare allerede, og det er lettere at "måle" hvor mange en video rammer.

Jeg har for og imod på begge platforme. 

Jeg er super glad for 24-timers reglen på Periscope, det gør at jeg kan dele mere end jeg normalt vil, ting jeg ellers kun deler på mine workshops. 

På Facebook Live er der virkelig god grobund for at nå MEGET MEGET langt med mine videoer, det skaber et øget salg, som jeg har kunne følge fra Facebook - Når nu jeg lever af at skrive opskrifter og undervise, giver det RIGTIG GOD mening. 

Interaktionen med de der ser med live er stadig bedst på Periscope, her kan jeg også filme i det der hedder landskab, frem for portræt som er det format Facebook bruger.

Jeg går med overvejelser om hvorvidt eller om jeg skal være begge steder. Lige nu har jeg ikke besluttet mig. 

Jeg deler her min seneste Facebook live video med dig, jeg kan ikke dele fra Periscope, da det er mere end 24 timer siden jeg har filmet. men følger du dette link, kan du se nogle af de Scopes, jeg har gemt på min Youtubekanal 



2 kommentarer:

  1. Det er virkeligt et svært valg Charlotte, tilgængelighed har mange gange vundet over "det bedste" - og det med øget salg må da virkelig tælle når man har en forretning.

    SvarSlet
  2. Du kan tro det tæller... Men puh den er svær. Har jo de bedste oplevelser på Periscope, hvor det næsten er som at være sammen med folk.

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.