mandag den 10. oktober 2016

Års-tørklæder


Sidste år udgav jeg Bifrost tørklædet, original farven er det blå, men jeg fik hurtigt lyst til at strikke det op i flere farver. Pink er manges favorit.

I år arbejder jeg på et nyt, som jeg glæder mig meget til at vise frem - det venter jeg med lidt endnu.


Den gule er helt klart min favorit, her har jeg også leget lidt mere med farverne og ladet min regnbue bevæge sig helt op på halskraven. Det giver en ret fed effekt.


Det originale eller det første tørklæde er det blå, det er mere afdæmpet i sin fremtoning og mange har det som favorit. 

Hvilket af de 3 tørklæder er din favorit, Pink, Gul eller Blå?

Køb opskriften ved at klikke på knappen


Nordic Light er fra 2014, og der har jeg bare strikket i én farve. Den kan for mig ikke strikkes i andre, dette er FARVEN... Men måske får du lyst til at sætte andre farver på, og det er du mere end velkommen til. Min opskrifter er blot vejledende ikke dikterende. 



Nr 1 er denne Tørklæde med magiske nøgler fra 2012, inspireret af Garam Masala trøjen fra min bog Krydretstrik.


Den kom senere i den meget populære brændte farve, der er en masse rød, orange gule på en bund er gråbrune farver. 


Den violette/pink er kom efter en tur på Fanø hvor flere af mine lilla-glade veninder ønskede sig et kit i violette farver. Den du ser billede af her kan du se hos Rasmilla, er du til et af mine farvekurser er det en anden du ser, ingen er ens, men farverne er de samme :-)

Hvilken af de 3 er din favorit, Blå, Orange eller Violet?


Og af de 3 forskellige modeller, er du da til Bifrost, Nordic Light eller Tørklæde med magiske nøgler?

7 kommentarer:

  1. Det er da nogle svære valg her en mandag formiddag. :-) Måske jeg ville vælge Bifrost i de brændte farver :-).
    Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh ja, den kombi havde jeg slet ikke tænkt. Tænker du så magiske nøgler i begge nøgler?

      Slet
    2. nja-- Jeg tror jeg ville foretrække en mørk choklade i bunden, men stadigvæk de røde runde "dutter".
      Kh Marianne

      Slet
    3. Det må da prøves en dag :-) TAK

      Slet
  2. Gul Bifrost her til foråret, og ellers det med magiske nøgler.

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.