mandag den 19. februar 2018

Strikke Bootcamp 2018 - Bliv en ørn til at strikke sokker


Sidste år lavede jeg min første Strikke Bootcamp, hvor knap 400 strikkere deltog. 

Den første Bootcamp var et forsøg, hvor jeg prøvede nogle forskellige ting af, i forhold til at sammensætte et online kursus. 

I år går vi i dybden med at strikke sokker, men inden jeg sammensætter min undervisningsplan, vil jeg rigtig gerne vide, hvad du gerne vil lære - i forhold til at strikke sokker. 

Strikke Bootcamp 2018 kommer til at køre over 5 uger
  • hvor der hver uge er et nyt kompendium med en eller flere undervisnings videoer. 
  • Desuden er der tilknyttet en lukket Facebook gruppe, hvor jeg holder live Q&A en gang hver uge, og dagligt tjekker ind og svare på spørgsmål og giver hjælp. 
  • I gruppen kan du vise din progression, vi hjælper og hepper på hinanden. 

I næste uge kommer der mere info om Bootcampen, og du vil kunne skrive dig op, helt uforpligtende til dette dybdegående 5 ugers kursus med mig. 

HVAD DRØMMER DU OM AT LÆRE I FORHOLD TIL AT STRIKKE SOKKER? 

24 kommentarer:

  1. Jeg drømmer om at lære: hvordan man vender en opskrift fra skaft ned til tå op.
    Hvordan man laver forskellige hæltyper uden huller i siden fra tå op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke altid man kan vende 100% men med de rette kendskaber for at strikke tå og hæl er det muligt at strikke sokker der ligner 99% og nogle gange 100% det kommer meget an på resten af sokkens mønster :-)

      Slet
  2. bare det at strikke en hæl :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver der et helt modul omkring. hvor vi arbejder med forskellige hæltyper både fra skaftet ned og tå op :-)

      Slet
  3. Jeg foretrækker tå-sokker.. MEN hvordan får man startet hælen på det helt rigtige tidspunkt så sokken passer perfekt? Der er smarte måder at regne det ud på, alt efter hvilken hæl man vælger, alligevel synes jeg bare ikke at jeg endnu har fundet det mål og den hæl der giver mig et rigtig godt fit. Udregningerne oplever jeg som rigtig bøvlet og hvis jeg så vælger at rette mig efter dem, ender jeg med resultater som giver mig sokker som er lige store nok, og som kommer til at blive endnu større i brug. Så jeg sjusser mig til hvornår jeg skal starte min foretrukne (dobbelt kile under foden) hæl, og har efterhånden fundet en str. der passer. Men til andre typer hæle, der famler jeg i blinde, og det er ikke altid muligt at prøve en sok på undervejs; 23 cm rundpinde gør det umuligt. Altså hvordan tilpasser man sokken til lige præcis ens fod, som ikke kræver en større universitets uddannelse for at beregne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo ikke meget anderledes end når du skal strikke din tå - hvornår skal du begynde den og over hvor mange omgange.
      I bootcampen giver jeg en række værktøjer til at løse problematikken :-) Strikkeprøver er en del af problemløsningen

      Slet
  4. Helt grundlæggende at lave en god hæl og tå samt farveskift og mønster i sokkerne😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med hælen kommer vi 100% til at arbejde med og hvad man skal tage højde for hvis man strikker snoninger vs hulmønster hvis man digter selv.

      Slet
  5. Jeg vil gerne lære at strikke to strømper på en gang ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå, det er tit også at foretrække - det skal jeg helt sikkert også have med :-)

      Slet
  6. Har aldrig strikket sokker,men nu skal det være😊 Er altså nybegynder❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Så skal du helt sikkert med på Bootcampen :-)

      Slet
  7. To sokker på en gang fra tå og op. Blive mega-god til hæl. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er Strikke Bootcamp 2018 lige noget for dig :-)

      Slet
  8. Helt klart at strikke to på én gang! Jeg er nok lidt en doven strikker og får bare aldrig strikket nummer to..

    SvarSlet
    Svar
    1. Motivationen til nr 2 om man strikker 2 på en gang eller en af gangen, det får du på Strikke Bootcamp 2018 :-)

      Slet
  9. At beregne mønstre, så de passer ved tå og hæl. Og sokker med langt skaft (knæstrømper).

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette tænker du en helt basic sok eller mønsterstrik (som jeg jo ved du elsker)?
      Hvis det er design af egne sokker med massere af mønster, er det ikke bootcamp, men et andet kursus du skal på. Hvis det er en basic sok, du vil tilpasse - med en hæl og tå efter dine mål + knælang beregninger - så er det Bootcampen du skal på :-)

      Slet
  10. At få strikket strømpe nummer 2.... :P
    Og så synes jeg det er svært at få lavet en pæn hæl - og endnu en ting jeg synes er frustrerende er, at mange af de strømpeopskrifter jeg har kastet mig ud i, er skrevet i en form, som forudsætter, at man har erfaring med at strikke strømper.

    SvarSlet
    Svar
    1. I Bootcampen tager jeg højde for at der er sokke novicer og hardcore sokkestrikkere og tilrettelægger ud fra det. Men man skal kunne strikke på et vis niveau (det kan du) ;-)

      Altså ret, vrang, ind og udtagninger. Det er også en stor hjælp, hvis man har læst og strikket efter en hvilken som helst opskrift før så man er inde i strikketermologien - men man behøver ikke at have strikket en sok, eller læst en sokkeopskrift før :-)

      Slet
  11. Jeg kan slet ikke strikke strømper, så jeg vil gerne lære det hele. Jeg kan godt strikke på strømpepinde, jeg kan de fleste masker osv, så jeg skal ikke lære at strikke, men bare i gang med strømper

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er Strikke bootcamp 2018 præcis for dig - Hold øje med bloggen på mandag, hvor du kan skrive dig op :-)

      Slet
  12. Jeg vil gerne lære at lave en pæn hæl. Samt 2 på en gang.

    SvarSlet
  13. Kommer der nogen af disse bootcamps i 2019?

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.