fredag den 15. juni 2018

Strikke Bootcamp - Bliv en ørn til at strikke sokker live online strikkekursus


Fra den lukkede facebook gruppe

Jeg er netop blevt færdig med afholde mit første lange online kursus. Strikke Bootcamp 2018 bliv en ørn til at strikke sokker, er det vildeste jeg nogen sinde har prøvet.  Med lidt over 250 deltagere og 5 uger, med opgaver og en masse glade sokkestrikkere, har det været en sand fest. TAK til alle kursister for en fantastisk Bootcamp.

Ja det har faktisk været så godt, at jeg har lovet at gentage kurset til efteråret - Du kan blive skrevet op til at modtage nyheder omkring kurset lige her 



fra den lukkede facebook gruppe

Vi har nørdet på flere planer, både med pasform og med strikkefastheder - en af kursisterne, Thomas, gjorde sig denne erfaring, som du nok også kan drage rigtig god nytte af. At en pind 2 mm i træ og en p 2 mm i Karbon kan give 2 forskellige strikkefastheder... 

fra den lukkede facebook gruppe

Kurset er for dig der gerne vil blive en bedere sokkestrikker, og dig der gerne vil lære at strikke sokker (men stadig har erfaring med at strikke). Det er ikke for dig, der allerede er en ørn til at strikke sokker. Pernille, er en dygtig strikker, der gerne vil strikke sokker der passer - og de må man sige lykkes rigtig godt - Pernille har udfordret sig selv, og brugt elementer fra Bootcampen og fra andre kanaler - Hun blev aldrig ven med det opslag jeg anbefalede, men fandt bare et andet, der er lige så fint. 



Vi har arbejdet med 3 tå-typer og 3 hæl-typer, for at kursisterne kunne finde den, der passede bedst til dem. 



I de første uger arbejdede vi med elementerne og strikkefastheder - det blev til bikinisokkerne



I de sidste 2 uger arbejdede vi med at få strikkede sokker der passer. 



Kursisterne lærte hvad de skulle tage højde for, når de strikker efter en opskrift og gerne vil bytte elementer ud - når opskriften siger en type hæl, men man ved at en anden passer dig bedere. 



De kursister der havde mod på det fik snust til Magic Loop 2 på 1 gang. 



Jeg arbejder ALTID ud fra kagereglen... Når jeg skal lave noget jeg har svært ved, eller svært ved at tage mig sammen til... Så må jeg få kage når det er gjort. 



Når det virkelig skal passe - så er en god arbejdstegning vigtig. Og skønne Knit We Do gav gode procenter på sokkegarner under hele bootcampen - og forkælede med vingummi af den mest vidunderlige slags. 

Sysleriget, Cleo garn, Fox & JaneRasmilla  + Fru Kamp  var også med til at gøre oplevelsen helt i top med fede rabatter under bootcampen. 



Nu strikker Kursisterne selv videre, og jeg tjekker ind i Facebook Gruppen 1 gang hver uge i yderligere 5 uger, hvor jeg kan hjælpe, hvis nogen er løbet ind i et problem, der ikke kan løses i gruppens fællesskab. 

De dygtige kursister i Bootcampen, er i skrivende stund, i gang med en evaluering, der gerne skulle gøre at Strikke Bootcampen i efteråret bliver endnu bedere - Denne første gang var Beta versionen til reduceret pris (150 kr) den endelige pris for 5 ugers Bootcamp bliver 200 kr. 

For 200 kr får du:
  • 5 ugers live onlinekursus med mig.
  • Hvor du finder af hvilken type sok der passer dig bedst.
  • Og hvordan du bedømmer hvilken type sok der passer andre du strikker til.
  • Basis sokke vejledning str 24-47, så du selv bestemmer om du vil strikke timeglas, sweet tomato, eller kile hæl, om du vil strikke bånd, skrå eller rund tå.
  • Hvordan du bytter en hæl eller tå ud i en opskrift.
  • Og et mega fedt fællesskab.
  • Du får hver uge opgaver i et kompendium på mail - samt videoer, der ud over går jeg live i den lukkede Facebook gruppe for medlemmer.
  • Strikke 2 på en gang magic loop
  • Tå op og skaft ned sokker (Magic Loop og strømpepinde).
  • Den lukkede Facebook gruppe er åben 5 uger efter Bootcampen slutter og 1 uge før, vi starter.
  • Efterfølgende har du adgang til alle videoer og alle kompendier til tid og evighed (eller til internettet lukker).


Bliv skrevet op lige her til at høre mere om Strikke Bootcamp - Bliv en ørn til at strikke sokker efterår 2018 

Du kan følge #strikkebootcamp2018 på Instagram og se mere

4 kommentarer:

  1. Været en rigtigt dejlige strikkebootcamp ��
    Lært nye hæle og tå typper. Lært nye strikke teknikker. Lært hvordan sokker passer til ens fod. Nu vil jeg bruge det jeg har lært til at mine tykke sokker også kommer til at passe mig. Varmt anbefalede Charlotte Kaae

    SvarSlet
    Svar
    1. Pia, jeg glæder mig så meget til at se dine tykke sokker :-) og tak for de fine ord :-)

      Slet
  2. Jeg kan varmt anbefale Charlottes BOOTCAMP. Det har været utroligt lærerigt og Charlotte er en fantastisk elastisk underviser. Hun tager alle spørgsmål - store som små - alvorligt. Hun gør hvad der skal til for at alle kursister føler sig hørt og får svar på evt spørgsmål.

    Det har været superhyggeligt med den lukkede Facebook gruppe, hvor vi har kunne dele både resultater, men også har kunne hjælpe, støtte og heppe på hinanden. Rigtig god ide :)

    Det er bestemt ikke sidste gang jeg deltager i en af hendes camps ....! :)
    ØSom sagt - varm anbefaling herfra...!

    SvarSlet
  3. TAK, Charlotte - det var en dejlig fleksibel måde, at blive dygtigere på. Man kan arbejde i næsten eget tempo og når det passer ind i hverdagen. Det var også en vældig motiverende onlineworkshop, når nu jeg ikke just er fan af sokkestrik ;-) Det går meget bedre nu og jeg har snart to par perfekt tilpassede sokker! Jeg venter spændt på din næste bootcamp.

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.