fredag den 23. november 2018

Julet vinterhue til baby ( Gratis strikkeopskrift)


Skal du strikke vinterhue til de mindste? Så må du da strikke min dejlig varme og julet vinterhue til baby (0-2 år fordelt på 3 størrelser).

I denne søde opskrift på min julet vinterhue til de mindste, som du kan hente helt gratis lige her får du også en række videoer på teknikker, så som usynligt ribopslag til en 2 x 2 rib, hvordan du med vendepinde skaber øreklapper og hvordan du let strikker binde snoren. 



Her kan du se en smagsprøve på én af de 3 videoer, nemlig hvordan du med italiensk opslag slår op til en mega lækker 2 ret, 2 vrang rib. 

Nu er det ikke sådan at du ikke kan strikke huen, hvis du ikke kan slå op på denne måde, så slår du bare op som du plejer. Men i mine opskrifter, elsker jeg at vise dig nye teknikker og på den måde hjælpe dig til at udvide dine strikkekundskaber. 

Opskriften er lavet sådan at du ikke skal printe den, du skal have den på din computer, tablet eller smartphone og så skal du bare klikke på video ikonerne for at se hjælpevideoerne.

Historien bag årets juleopskrift

Da Leia fik sin plads i dagplejen og det obligatoriske spørgsmål... "Hvad laver du så" kom... og jeg havde forklaret at jeg er strikdesigner og skriver opskrifter... Sluttede den søde dagplejer med i spøg at spørge om så ikke jeg ville strikke nissehuer til alle ungerne...

Jeg synes ideen var super, men gad ikke at strikke røde traditionelle huer - jeg ville lave et design, der passede til at Leia går i en dagpleje, hvor de er ude det meste af dagen, at de leger og bliver beskidte. 

Det blev til de julet vinterhuer. Jeg har strikket 6 stk (der er 2 passere på til 6 børn - er det ikke fantastisk). 

Materialer
2 ngl Yaku i hver sin farve fra CaMaRose (Trine var så sød at sponsorere garn til alle 6 huer).
Pinde 3,5 og 5 mm korte rundpinde eller strømpepinde

Hent opskriften her
og glem ikke at du samtidig kan tilmelde dig til mit nyhedsbrev, hvor jeg hver uge sender tips og tricks, der gør dig til en bedere strikker. Når jeg udgiver en ny opskrift får du som fast læser af mit nyhedsbrev mulighed for at spare 25% på nye opskrifter... og en gang imellem kommer der lidt reklame. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.