søndag den 27. oktober 2019

Halloween strik - strikkede motiver 👻🎃🕸


En af de teknikker jeg holder utroligt meget af, er strikkede motiver det jeg også kalder for Grafisk Gobelinstrik. 

I begyndelsen af oktober var jeg ude og undervise i Annas Kirke på Nørrebro, hvor temaet netop var strikkede motiver, og i den forbindelse fandt jeg på at strikke Halloween motiver - i sommer strikkede jeg jo is, det går ligesom ikke nu vel 😝


I videoen ovenover, tager jeg dig med hjem i stuen og du er med fra det øjeblik jeg slår maskerne op til et lille spøgelse, og så er du med mens jeg strikker alle masker, lukker af og hæfter ende. 


Undervejs i videoen fortæller jeg også om min næste plan for et strikket motiv, nemlig Gurli Gris til Leia. Jeg vil strikke hende som motiv ikke en firkant, og så vil jeg sy kogt uld på bagsiden, og fylde hende ud til en sød pude. 

Når du har set videoen øverst, kan du strikke præcis det motiv du har lyst til, og sjovest af alt du kan lade ungerne lave motivet på en firkantet perleplade og så kan du strikke. 

Se videoen og bliv inspireret til dit næste strikkeprojekt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.