tirsdag den 24. april 2012

Persisk Nordisk Re-mix, dag 2


5 cm fik jeg strikket på forstykket i går, trods mange strikketimer, går det langsomt frem. men nu er jeg endelig på et stykke, hvor gobelindelene er store, og der er kun 7 fladeskift på pinden. Det er fedt at have det i hænderne igen, jeg er vild med det sarte farveskift, som bunden danner, kun afbrudt af mønsteret, og enkelte sorte klatter. 


Som i nok kan regne ud, er det ikke det mest handy strikketøj at tage med på farten, det tager lidt tid at pakke ud og væk, det tager tid, at splejse farver, og lave flade skift. På vej på job når jeg knap en pind, i pauserne, når jeg igen en til halvanden pind, og så ca en pind på vej hjem. MEN er der møde eller tog-stop, når jeg jo endnu mere, så med kommer det! Der er strikke deadline, og skal den og de andre deadlines overholdes - må der strikkes igennem.


7 kommentarer:

  1. Det er bare med at udnytte alle de ledige stunder ;o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. Lidt har jo også ret, og med det mønster skal du jo koncentrere dig mere end 100% det meste af tiden.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Som sædvanlig er det smadderflot, det, du laver. Utrolig energi og hittepåsomhed, du besidder.

    SvarSlet
  4. Hittepåsomheden vil ingen ende tage, for det meste er det fedt, men bare dog ens krop kunne arbejde lige så hurtigt ;-)

    SvarSlet
  5. Det ville være fedt hvis døgnet blev udvidet med et par timer, tilegnet strik, eller hvis ens arbejde ikke hele tiden kom i vejen, for alle de ideer man gerne ville føre ud strikkelivet.

    SvarSlet
  6. Det er godt nok et stort arbejde du der har gang i Charlotte:O)Hvor er det fint. Er det mon Maya-fuglen eller noget familie til maya-fuglen, der dukker op på et tidspunkt?:O)
    kh fra Inge

    SvarSlet
  7. Det er sjovt den er faktisk ikke i familie med Maya-fuglen, Maya-fuglen er syd amerikansk inspireret, og denne er persisk inspireret, men stilen er bestemt den samme, grafisk mønster og masser af magiske nøgler... Inge jeg har fået garn til dig, håber jeg når på posthuset i dag eller i morgen.

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.