tirsdag den 26. juni 2012

Støj for Filcolana


I dag skal der igen strikkes på min Støj, som jeg designer for Filcolana. Gradeuringen her er klaret meget simpelt, med et stykke i hver side, der afviger fra mønsteret. Det er ikke altid det giver mening, men her synes jeg det er meget passende. Normalt vælger jeg striber, når jeg graduere i vidden på denne måde, men ikke denne gang. Denne gang er jeg stærkt inspireret at Christel Seyfarth's opklipnings stykke i hendes skønne sjaler - og som i alle ved, så er hun min store strikke helt.


Min hurtige skitse, har jeg vist ikke fortalt hvordan blev til. En dag på vej hjem i S-toget, sad der en ung pige et par sædder længere fremme. Hun havde en hvid sweatshirt på (bomuld med tryk). Den var så lækker, og havde et zigzag mønster, en masse cirkler/prikker, ikke i disse farver, hendes var mere rød. Jeg har bare en forkærlighed for aqua, og så den lækre nye røde fra Filcolana. Så tegne tegne tegne, sende tegningen til Nanna, få den godkendt, vente på garn, og så i gang. Denne model er i moderne billedkunst sprog en parafrase af pigens trøje,  og dog, det er ikke en 100% gengivelse af det mønster, men alligevel meget inspireret.

4 kommentarer:

  1. Hej Charlotte
    hvor bliver "Støj" flot glæder mig til at se den færdig. Sjovt, Chrustel Seyfarth er også min "strikke" helt, det var da jeg så hendes sjaler, jeg kom i gang med alle farverne, og et nyt univers åbnede sig :-) mit ynglinge garn, som jeg snart kan få til at passe til næsten alle opskrifter er Awretta, alle de flotte farver. ha en god dag.

    SvarSlet
  2. Den cardigan bliver bare en rigtig ener. Jeg tror også at det offentlige forum er et godt sted at blive inspireret.
    kh. Lis

    SvarSlet
  3. Støj ser rigtig flot ud. Dejlige farver. Glæder mig til at se den færdig.

    SvarSlet
  4. Smiler tak piger, jeg glæder mig i den grad også over denne trøje, håber den bliver godt modtaget på messen i Vejle til august.

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.