torsdag den 29. november 2012

Nomadebuks i Yaku


I denne uge er jeg startet på et nyt tog-strik, for blondekant og tunge strikketøjer i tasken, det går bare ikke for mig.
Jeg strikker i garn fra Strikkebogen, garnet hedder Yaku 4/16 og er 100% superwashuld, det løber 200 m på 50 g. Og jeg strikker det på P 2½. Jeg har valgt 5 fede farver, som du må vente lidt med at se.
Denne gang har jeg valgt at strike i striber, der danner et zigzag mønster.
1. omg og alle ulige ret over alle masker . 2. om og alle lige omg *1 r, 2 r sm XX r, løkkeudtagning th, 2 r, løkkeudtagning tv, XXr, lls, 1 r* Gentag  fra *til* omg ud. De fleste af jer kender nok zigzag mønsteret, når jeg ikke bare slår om, men laver løkkeudtagninger, så er det for ikke at få huller i min zigzag.


1 kommentar:

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.