torsdag den 16. juni 2016

På kursus med Faina Goberstein i Sommerfuglen

Design med vævestrik workshop med Faina Goberstein i Sommerfuglen.

Vi er så heldige at Inga, har lavet strikke sommerskole hele sommeren, så vi alle har mulighed for at forbedre vores teknikker, eller bare mødes og være sammen over noget hyggeligt. Læs mer om sommerskolen her.

I mandags var Kerstin og jeg på workshop. Efter som Kerstin rejser helt fra Halmstad for at komme på workshop, måtte vi lige hygge med lidt shopping og mad først. 


Vore frokost spiste vi i de skønne omgivelser hos The a la menthe i i Rådhusstræde, ret tæt på Sommerfuglen. Deres Vegetar samosa er mega god.

Efter maden fik vi lidt te, og strikkede et par pinde. Jeg strikker på et sjal i Loft fra Brooklyn tweed, det bliver til en opskrift, der kommer til efteråret hos Woolspire.

Det var svært at fange Faina, hun var i konstant bevægelse, heldigvis kan du se et rigtig godt billede af hende her på hendes hjemmeside

Vores workshop to udgangspunkt i de mange prøver Faina har strikket til sin bog The art of slip stitch knitting. De farvekoordinerede prøver her fangede vist os alle. Prøverne tager alle udgangspunkt i det samme mønster. Her har Faina leget med at blæse mønsteret op og bruge farver på forskellige måder. 

Bogen blev hurtigt udsolgt, alle måtte bare have sin egen - anbefaler den til dig, der elsker vævestrik, til dig der gerne vil lære vævestrik og til dig, der som mig bare gerne vil lege med en masse teknikker. du kan se  lidt i bogen lige her og alle de modeller der er opskrifter til her. Bemærk at dette både er en teknik og en opskriftsbog.


Efter 3 timers workshop kunne vi stolte hænge vores 2 små prøver på opslagstavlen. Det lille lokale fyldt med kursister, gjorde det umuligt for mine 1 meter og 62,5 cm at få et godt billede, det bedste jeg har  er et billede af et billede. 

Tak Inga, for at du laver sommerskole, der rammer alle :-)


Tirsdag havde jeg aftalt et kaffemøde med Faina, som jeg nu er stolt af at kunne føje til min række af gode strikke kollegaer som jeg også kalder for mine venner. 

Strikkeprøven her er et af de vævestrik mønstrer Faina har i bogen. Jeg har blæst det op på en tyk pind. 1-trådet kidmohair på p 4 mm. De røde pinde er ChiaoGoo, der bla forhandles af Geilsk.

Faina, havde nemlig vist os nogle mega fede strikkeprøver, der var strikket i garn der indeholdte silke eller mohair og som havde "langt hår" (lærte ellers lige hvad man kalder det i fagsprog (halo på engelsk) men har glemt det igen). 


I løbet af mandag og tirsdag, var jeg mere på cafe end jeg normalt er på en måned. Tak for kaffe ;-)

Sidder du og sukker nu, fordi du ikke kom på kursus med Faina - så kan du fange lidt af magien, på hendes Craftsy kursus her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.