mandag den 6. februar 2017

5 ugers Strikke Bootcamp er slut


Knap 400 strikkere havde tilmeldt sig min Strikke Bootcamp - et online kursus, hvor deltagerne hver uge i 5 uger fik en strikkeopgave og en video lektion.

Lektionerne var sammensat ud fra de strikke spørgsmål som jeg ofte får, når jeg er ude og undervise, eller i al almindelighed møder strikkerne derude i det danske strikkeland.

De 5 lektioner var alle ca 30 min lange og havde følgende tema:
  • Undgå hullet under ærmet 
  • Montering
  • Vendepinde
  • Hæft ender 
  • Knaphuller

Dette var min første Strikke Bootcamp - og fordi det var første gang, jeg skulle sammensætte et online kursus via e-mail, valgte jeg at gøre det gratis, denne éne gang, for at prøve teknikkerne af. 
  • Kunne jeg lave videoer, der kunne kommes ind i en e-mail, som var ca 30 min lange? 
  • Var der overhovedet interesse for sådan en Strikke Bootcamp?
  • Kunne deltagerne åbne filerne?
  • Var materialet fyldestgørende?
  • Hvor lang tid tager det at sammensætte et video kompendium (laaaang tid)
  • osv

I fremtiden når jeg laver mine 5 ugers Strikke Bootcamps, vil der være betaling på. Hvad min Bootcamp kommer til at koste, har jeg ikke besluttet mig for endnu - hvad synes du er en fornuftig pris for 5 uger med 5 lektioner i flere teknikker?






Et billede slået op af Lis Paakjær (@lis.paakjaer) den


Et billede slået op af Sara Persson (@kreakegle) den

Et billede slået op af Eva Elisabeth (@eew1960) den


Strikkede du med?
Hvilken af de 5 lektioner var din favorit?

12 kommentarer:

  1. hullet under ærmet, lærte nyt:)
    knaphuller, så fine, vil bruge fremover, især det første, rigtig god ide med strikkebootcamp:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sonja, jeg er så glad for der var noget nyt jeg kunne lære dig :-)

      Slet
  2. Har fået mails og set den med vendepinde - smaddergod.
    Når vi lige (!) er flyttet skal jeg se de andre.
    Det er en stor fordel for mig, at det er et mail-kursus, så jeg kan arbejde med det, når jeg har tid...
    Jeg synes dine videoer er godt lavet, du har tydeligt redigeret, så det ikke "bare" er første take,du sender ud. Du har også anvendt tekniske virkemidler, fx fast forward, der gør filmene meget spiselige. Dejligt med en kildeliste til gå-i-dybden-nørderi 😊
    Det er høj kvalitet, det vil jeg måske gerne betale for en anden gang.
    Jeg tænker under 100,- kr. - der er en psykisk (nærig) barriere, hvis det er højere. Men jeg kan også se, du laver kvalitetsarbejde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Janni, ja der ligger lidt tid i redigeringsarbejdet, men jo mere jeg arbejder med det, jo hurtigere går det - og jo mere tilfreds er jeg med mine videoer. Ser man med på Youtube, kan man se en tydelige udvikling, fra min første video og til nu.
      E-mail formatet, er et ret lækkert format - jeg er vild med at kunne nå flere på denne måde, og få nogle med, der aldrig ville kunne komme på kursus hos mig.

      Slet
  3. Jeg har set frem til at skulle se dine videoer. Det med hul under ærmet, var nyt for mig, og helt sikkert noget jeg tager med mig. Jeg synes det er super fine og seriøse videoer du har lavet. Det er nemt at se hvad du gør. Jeg har lidt gået udenom opskrifter med meget montering, simpelthen fordi jeg synes det var svært, men også det har jeg fået mod på. Synes det er svært at prissætte sådan en bootcamp, men jeg ved jo også at de tager lang ting at lave, og du selvfølgelig også skal leve af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig lige præcis så svært at prissætte - er der kun 10 der køber, må prisen være meget høj for at leve af det, er der 10.000 der køber, kan den faktisk være ganske lav.

      Jeg tænker lidt ala en opskrifts pris - som mit slå op og luk af for hver del, og så en rabat ved samlet køb.

      Slet
  4. Det har været sjovt at følge din bootcamp, og det er da oplagt at lave flere. Pris? Tja det er svært at vurdere, men hvad betaler vi ikke for at deltage i diverse workshops osv? Strikning er ikke en billig hobby - men den BEDSTE 😀
    Jeg er nok det, som man vil kalde gammel-strikker, og jeg kendte en del af det viste. Alligevel var der detaljer, som jeg kunne tage med mig, fx hæftning i perlestrik - og så blev jeg mindet om "bedste knaphul", som vist var blevet slettet af hukommelsen 👏🏻
    De tyske vendepinde er mine absolutte favoritter, omend de ikke nødvendigvis kan bruges i alle tilfælde. Dem forsøger jeg gerne at udbrede kendskabet til, idet de er langt mere enkle at tilgå end de sædvanlige slå-om-masken-versioner.
    Tak for nogle fornøjelige timer sammen (og undskyld at jeg ikke lagde billeder på instagram 😉)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler - jeg elsker at jeg kan præsentere bare lidt nyt for folk der har strikket det meste af deres liv. Den med at hæfte ender, er faktisk en der ikke er mange der kender til... Den er lidt mit trick når jeg er ude og undervise. Det bedste knaphul, er bare et mega godt et, og et man ikke må glemme.

      Slet
  5. Jeg luskede mig med på din Bootcamp selvom jeg er ret (men ikke helt) ny strikker, og jeg har virkelig nydt den. Jeg synes simpelthen dine videoer er helt fantastiske og du formidler dit håndværk virkelig godt.
    Du forklare på en kort og præcis facon - og fordelen ved video kurser er jo også at man kan pause og spole tilbage hvis man ikke lige fik fat i det i første - eller tiende - gang :).
    Jeg synes det har været fedt at prøve en masse nyt af - og lære at gøre det rigtigt fra start af, både så man ikke får tillært sig en masse "forkert teknik" men også at kunne ende ud med et rigtig fint resultat.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for de søde ord, nu bliver jeg helt rød i kinderne :-)

      Slet
  6. Tak for dine fine kompendier over de sidste 5 uger.
    Jeg har fundet et eller andet nyt i hver af dem. Så for mig er der noget i dem hver jeg kunne og noget nyt, som jeg allerede bruger. Hæftnigerne, minus hul under ærmet, knaphuller osv.
    Jeg synes du har lavet dem rigtig godt, og har været glad for de små ekstra fif også. Bl.a den måde man undgår ribber når man strikker magic loop. Men der er mange.
    Hvis jeg skulle betale....hm. Den er svær, for jeg har lært noget i alle, men der var jo også en del kendt stof. Jeg ville ikke rigtig vide nøjagtigt hvad jeg fik. Så tænker du må prøve dig lidt frem, for der findes jo meget man allerede kan finde via youtube. Så prisen kan nok aldrig komme til at afspejle dit kæmpe arbejde....men kan du bruge dine videos igen og igen, begynder det nok at kunne betale sig.
    Tak for forløbet og jeg håber at kunne købe de fem jeg har deltaget i, da min hukommelse ikke er ret god.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme, jeg er så glad for at der har været noget godt i alle 5 kompendier. Du har adgang til dem længe endnu.

      Slet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.