mandag den 20. februar 2017

En uge på strikke højskole - patentstrik og mindfulness


En uge sammen med strikkeglade kvinder er bare guld værd.


I uge 6, havde Vithard og jeg fornøjelsen af at undervise i Patentstrik på Tisvilde Højskole. Det var en helt fantastisk uge med 16 skønne kvinder. 


Alle dage stod den på patentstrik, fra vi stod op til vi gik i seng... jeg tror faktisk de fleste drømte patentstrik om natten. Med i vores ugetema, havde vi også Mindfulness... At finde roen i strikketøjet, det er noget vi alle kunne nikke genkendende til. Den rolige rytmik af at gå ind i masken og ud af masken, mens strikketøjet langsomt vokser i takt med vores bevægelser. 

Et opslag delt af Jette Lykkegaard (@lykkegaardjette) den

Jeg ved nu ikke om der var noget mindfulness over at strikke skygge-patent, det tror jeg ikke... Det er en af de sværeste teknikker inden for patentstrik, her gælder det virkelig om at holde tungen lige i munden og kende sine masker.


Det sjove ved at undervise på Højskole, er at der kommer strikkere med vidt forskellige erfaringer, som underviser skal man kunne rumme alle og nå alle, det synes jeg vi gjorde rigtig godt. Selv de meget erfarne strikkere fik sat deres teknikker på prøve. Pia designede et par pulsvarmere, i 2 farver, med ind og udtagninger og så også lige lidt snoninger...  SEJT gået. 


Følg Tisvilde højskoles facebook side, og hold øje med hvornår de har strik igen. Til hverdag, er Tisvilde højskole en seniorhøjskole, når vi har strik, er det for alle.

I forbindelse med at jeg har undervist i en uge i Patentstrik, arbejder jeg på 2 online kompendier, der kommer til salg inden længe. I de 2 kompendier, får du muligheden for at lære patentstrik i dit eget tempo, hjemme fra din stue. 

Tilmeld dig denne liste↓, hvis du ønsker at modtage et nyhedsbrev, når kompendierne er klar til salg, det forpligter ikke til at købe, men du vil til gengæld få rabat, hvis du ønsker at købe. husk at du modtager en mail i din mailboks som du skal godkende, denne kan havne i dit reklame filter.

TILMELD DIG HER UNDER.





   

nyt om onlinekursus i patentstrik


* indicates required


















      
   

   





2 kommentarer:

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.