fredag den 20. november 2015

Strikkekino i Valby


I søndags var jeg inde og holde foredrag i Valby Kino 

Jette havde booket mig, til at fortælle om strik i det offentlige rum og strik i forhold til de sociale medier. Det gav en super spændende og sjov debat.

De fleste af os der strikker, vi elsker at der sker så meget dejligt i strikkeverden lige nu, at der er mange arrangementer faktisk så mange at det kan være svært at skulle vælge. På de sociale medier kan jeg følge med i hvad der rør sig, hvad der sker og hvad jeg bare MÅ strikke næste gang. Strikkelivet er herligt - ikke sandt? 

Den første strikkebio jeg var til, var til Grib Garnet i 2012, derefter gik der nogle år, hvor der ikke rigtig rørte sig noget på området, nu her i 2015 findes der flere strikkebio'er rundt om i landet, bla i Valby Kino der lukker dørene op for endnu en strikke dag i deres biograf d. 17. januar.

#strikkebio #valbykino på Instagram kan du bruge disse to havelåger, så er jeg helt sikker på du nok skal finde en biograf der viser film med let belysning så der kan strikkes.


Har du været til strikkebio, hvor og hvad så i, hvad var din oplevelse af at sidde der og strikke i "mørket"?


Film skal strikkes i biografen 

Links til et par af de ting jeg talte om til foredraget
det amerikanske Fiber Factor strikke tv når det er bedst 

Facebook sider
Kofte gruppa (norske trøjer)




6 kommentarer:

  1. Fantastisk koncept! Jeg har været med på Frederiksberg et par gange og det er SÅ skønt! Ofte vælger jeg ellers at vente til filmen kan streames, så jeg ikke mister strikketid!! Forhåbentlig er det kommet for at blive {;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en vildt fed ide, og mega fedt at Valby Kino gør meget ud af at få alle mulige ind og holde foredrag før filmene. Det giver bare lidt ekstra.

      Slet
  2. Sjov ide med strikke kino. Jeg har ikke prøvet det selv men jeg var i biografen i Odense for nylig og der så jeg et opslag med det. Jeg tænkte: Det kan man da ikke for man kan jo ikke se noget hæ hæ men selvfølgelig sørger de for lidt lys.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er lys, men det er nok ikke det mest krævende strikketøj man skal have med :-)

      Slet
  3. Jeg har endnu den oplevelse til gode. Men det på da prøves på et tidspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en super fin oplevelse, anbefaler varmt :-)

      Slet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.