onsdag den 23. februar 2011

Teststrikning af den mønstret bluse

De fleste huske nok den mønstret bluse, der var strikket i Collinet Jitterbug garn fra http://www.byslavi.dk/ og Arwetta classic fra http://www.filcolana.dk/ Blusen var min demo model. Med en del rettelser til selve opbygningen af raglanen, hals og ærmer, er jeg nu gået i gang med at strikke den op igen.

Denne gang strikker jeg kun i Arwetta Classic, jeg vil nemlig gerne have et resultat der kan gå i maskinen. Nok elsker jeg ren uld, men en Merino nylon blanding er nogle gange lettere at have med at gøre i det daglige. Jeg har strikket utallige sokker i garnet, det tåler at blive vasket på 30 grader alm vask.
Vejret er lidt gråt, så farverne står ikke helt klart frem. Den violette er mere rødlig, den grønne mere varm... glæder mig til at kunne vise mere.

Blusen er et super anvendelig u-undværlig vinter tilbehør. I disse dage er kulden så biddende, og ens led fryser jo nærmest til... Jeg har haft blusen på hele dagen... og vil ikke undvære den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.