lørdag den 22. december 2012

2-sokker på en gang

Lidt julestrik skal der til, og nu må det være... Michael, den stakkel, han har bare slet ikke fået nogle sokker. Længe har han faktisk truet med at hacke bloggen og skrive et indlæg om hvor synd det er for ham, intet strikket har han fået siden jeg for alvor er begyndt at arbejde freelance med strikdesig, og et par nye hæfter... I kan godt se at han har det hårdt ikke? Nå men nu købte jeg raggi fra Järbo... Og frem med 2-at a time socks af Melissa Morgan Oakes. Det er en super fed vejledende bog, med et par gode opskrifter. Jeg freestyler, og bruger blot vejledningen til. Hvordan man nu lige gør det der 2 på en gang. Jeg bruger P5 80 cm. Har slået 48 m op og strikker klassisk rag, 2 r, 2 vr rib over benet over 20 cm, hvad jeg gør ved hælen ved jeg ikke endnu.

8 kommentarer:

  1. Det ser smart ud. Sok nummer to er aldrig helt så sjov som nummer et :-)
    Lone H

    SvarSlet
  2. Nå det var godt at du strikker lidt for din mand! Du ved nok at smedens låge altid knirker. Det gør den så ikke denne jul hos jer. Rigtig god jul og tak for en fremragende julekalender!

    SvarSlet
  3. Sok nr 2 bliver ofte heller ikke præcis så lang som nr 1, eller at hælen har flere masker på den ene end den anden. Det er jeg helt fri for når jeg strikker 2 på en gang.

    SvarSlet
  4. Jeg hader at strikke sokker, har dog aldrig prøvet at strikke 2 på en gang, det er måske sjovere.
    Ja også tak fra mig for en dejlig kalender, det har været sjovt at følge, spændende om man har været heldig, og ikke mindst sjovt at komme rundt til de glade givere.
    Hilsen Anne

    SvarSlet
  5. Jeg ved ikke om det er sjovere, men lettere er det.
    Og velbekomme jeg er meget glad for at I kan lide kalendergaven.

    SvarSlet
  6. Hej

    Den boken har jag också, jätte fina sockar, tyvärr har tryckfelsnisse varit framme. Det finns rättelser att hämta på ravelry finns länken.

    Lycka till med stickningen, och visst är det härligt att båda sockarna är klara samtidigt. Det funkar lika bra med vantar också. =)

    /Hanna-Kristine

    SvarSlet
  7. Stakkels Michael. Godt, han får nogle strømper!

    SvarSlet
  8. i still havent made those hufflepuff socks that ann designed :( maybe 2013 will be the year ;) have a great Christmas Kaae and hope Michael get his socks :)
    val xx

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.