mandag den 4. februar 2013

AOH messen

Jeg skriver med blandet følelser for vores håndarbejde messe,
Det er vildt fedt at der ENDELIG er kommet noget til Sjælland, men Rødovrehallen, nej vel, de kunne jo ikke rumme os.
Kikkede på hjemmesiden længe, for at finde ud af, hvad der skulle ske, og hvor jeg skulle tage hen, det var ikke helt logisk. Kikkede på bloggerne, for hvor fedt er det lige at der er nogen der skulle blogge om AOH, kender bloggerne i forvejen og elsker deres blogs, men Info om AOH blev der ikke skrevet meget om.
Parkeringen fejlede, mødte en der gav op og kørte hjem, god jeg var i tog.
Så kom jeg ind, prisen var ikke synlig, eller også meget svær at finde på hjemmesiden, god jeg ikke købte på billetnet, for det var billigere i døren, havde eller hørt rygter om svimlende priser på flere 100 kr.
Ingen garderobe ØV, svedte grand, til jeg mødte Sanne, og kunne smide overtøjet i hendes bil.
Inde i hallen før kl 12 FANTASTISK, nød virkelig at gå rundt og hygge, små shoppe, snakke, jeg snakkede og snakkede. Og fedt nok jer der læser bloggen I rev bare fat i mig og sagde hej. Tak :-) mødte strikke venner fra nær og fjern, gik på besøg i boderne, fik nogle gode og hyggelige snakke.
Jeg vil selv have en bod næste gang. De er godt nok dyre, den mindste koster 5000 så der skal sælges en del.
Kl 12 Vithard skulle på men hvad fanden 30 stole foran en scene, og en cafe bag ved. Vithard var god og sjov, mange måtte stå, interessen for at dekryptere det engelske strikkesprog var stor. Flere stole næste gang -tak.
Efter Vithard måtte jeg ud, der var alt for mange mennesker på alt for lidt plads, en flok gribbe, kunne vi sammenlignes med. ;-)
Jeg tror butikkerne har klaret sig rigtig godt, og har solgt god, for jeg så strikkere med favnen fyldt af skønne poser.
På flere måder var det et hit, og næste gang er det helt sikkert bedere, jeg ser det for mig... Forum flere 1.000 kvinder, som når vi samles til strikkefestival's.
Til arrangørernes forsvar vil jeg sige, de forventede at 5000 ville kikke forbi gennem hele weekenden, det tal nåede de lørdag før lukketid.
Mon de tør tænke større næste år?



12 kommentarer:

  1. Jeg havde nogenlunde samme oplevelse, og jeg manglede et større udvalg af spise/kaffe steder, og flere hvilesteder. Arrangørerne har allerede meldt ud på deres facebook-side, at det bliver i Rødovre Hallen igen næste år, så øv. Og så må jeg sige, at jeg manglede forårs- og sommermodeller, er jo allerede træt af at strikke vinter-sager ;)

    SvarSlet
  2. Det er en skam, at der var for lidt plads. Hvorfor har man ikke set, hvordan den slags klares i Jylland. I Fredericia sidste år, var der gjort meget ud af, at der var plads og luft. En fornøjelse at komme på messe.

    SvarSlet
  3. Jeg var til messe søndag eftermiddag og der var faktisk god plads i hallen og jeg var glad for at jeg bor i cykelafstand !
    Men - og det er ikke for at være mavesur :-)
    Kedelige rammer, havde bestemt ikke lyst at sætte mig og drikke kaffe !
    Det er for dyrt at komme ind - især i betragtning af meningen vel er at man også skal handle lidt.
    Jeg købte ikke noget - der skal altid mere en 10% messerabat til, hvis jeg skal fristes til større impulskøb.
    Generelt for disse salgsmesser - hvorfor får man ikke noget for sin entré - fx rabat på køb ??
    Jeg synes ikke jeg så noget, som jeg ikke tidligere har set på nettet eller i de fysiske butikker.
    Alt i alt - det er for kedeligt og alt for dyrt.
    Jeg kommer ikke igen - vil hellere bruge mine penge i butikker jeg kender eller på nettet.
    Mange hilsner Figarine

    SvarSlet
  4. Jeg vil nu stadig med næste år, håber at de evaluere godt på dette år.

    SvarSlet
  5. Hej kære Charlotte

    Jeg tænker også at en god evaluering ville være godt for en helt ny messe, som vi gerne vil have gentages til næste år. Jeg synes også at der skal nogle forbedringer til.

    Bedre parkering, som du har været inde på.
    Garderobe til billige penge, så man har sine hænder fri til at gå og "kigge" med.
    Flere og bedre spise og ikke mindste drikke kaffe muligheder.
    En på min blog, nævnte en bedre skiltning på de enkelte boder, så man kan se hvilken forretning det er, og så en god pointe.

    Kh. Stine

    SvarSlet
  6. Stine,jeg er enig.
    ALLE Tænker at forbrugeren, lægger mange penge allerede inden de skal handle, ved at forhandlerene har betalt kassen for deres stand + de fleste jo lukker butikken den dag, ved at det at stå på en messe er underskud for de fleste butikker. Så forstår også hvorfor der ikke gives de store rabatter.
    Noget der kunne gøres, var lodtrækninger af gaver, som de stod for i receptionen. Det ser vi på vores grossist messe, og der giver det slet ikke mening.
    Hvis alle er med så lad evalueringen både positiv og negativ fortsætte, så vil jeg samle det i en mail og sende. Måske Sammen med dig Stine? Hvis altså du har lyst ;-)

    SvarSlet
  7. Super idé at videresende evalueringen!!
    For hvis det bare er mavesure kommentarer i et hjørne af blogland, så gør det jo ingen gavn.

    Arrangørerne har selv opfordret til, at man kommer med kommentarer og gode idéer til at gøre det bedre næste gang, på deres facebookside.

    Jeg havde i øvrigt selv en skøn oplevelse i lørdags, især med det helt igennem glade og rare med-publikum. Jeg fik sludret med så mange andre ukendte mennesker, beundret andres strikke-beklædning og taget imod søde og interesserede komplimenter om mit eget, og bare mødt smil og god stemning hele vejen rundt :)

    Jeg er helt enig i punkterne, der kan gøres bedre næste gang, men var glad for, at kaffen var billig og jeg havde vundet billetten, for så var der de flere penge at bruge på "lørdagsslik" ;)

    SvarSlet
  8. For mig gjorde indgangs prisen ikke den store forskel, og om butikkerne har tilbud er heller ikke afgørende. Jeg havde taget 2000 med og brugte 500,
    Fik jeg ikke alt mit gar, ville jeg nok have brugt mere.
    Mine udgifter gik til juice, indgang og perler.
    Og jep, det strikkene folk er et hyggeligt snakkende folk.
    Jeg har skrevet til Henrik, og håber han siger ja tak til at modtage vores evaluering. Jeg vil sende den fredag.
    Så spring endelig på

    SvarSlet
  9. Hej Charlotte,

    God ide at samle indtrykkene. De opfordre til kritik på Facebook, men de "liker" kun gode og tilfredse indlæg.

    De har slettet fgl. i programmet nu, nederst under Herrelounge (som også er slettet) stod der:
    "Børneområde SOS Børnebyerne og Danmarks Håndarbejdslærerforening laver sjove og kreative aktiviteter med børnene. Legeområde med Panduro produkter og kreative aktiviteter m.m."

    Mærkeligt helt at slette det, hvis man laver ændringer, må de skrive aflyst eller noget. Der var kun et tegnebord - lidt tamt synes jeg til an håndarbejdsmesse.
    Det var både jeg og min datter skuffet over ikke var der og primært derfor jeg tog hende med.

    Nu vil jeg heller ikke gentage hvad alle andre har skrevet.
    (P, garderobe, skiltning, plads, scenepladser, program.. mv.)
    Men alt i alt jo dejligt med en messe i Københavnsområdet, men der er plads til forbedringer og forhåbentlig lytter de.

    SvarSlet
  10. hov .... den smuttede

    hilsen
    Julie

    SvarSlet
  11. Hej Charlotte
    For os almindelige kunder/brugere der ikke vinder eller får fribilletter gør indgangsprisen altså en forskel !

    Jeg ville gerne evaluere direkte til arrangørerne men jeg er ikke på Facebook, så...

    Jeg synes det er en god ide at give en samlet tilbagemelding - så held og lykke.

    Hilsen Figarine

    SvarSlet
  12. Evalueringen sendes til Henrik på mail, ikke Facebook.

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.