torsdag den 3. oktober 2013

Børnehæfte under konstruktion


Her til morgen arbejder jeg på min hæfte med børnemodeller str 2-8 år... Helt nøjagtigt bliver det til to et til drenge og et til piger. 

Jeg har slået op til et tæppe i Lama uld fra Strikkebogen.dk, tæppet er strikket i grafisk gobelinstrik og har motiv af en hest øverst tv. Susan skulle strikke, men ups, kom til at slå op selv, manglede et morgenstrik, der ikke var alt for hårdt ved de små grå... Susan, jeg finder noget andet til dig :-) 

De 3 andre billeder viser en vest med tekstiltryk og broderi, en hættetrøje der er under konstruktion... Og ballerina skørtet... 

Til drengene vil jeg også lave et tæppe overvejer følgende motiver: ræv, fly, og teksten pow i en tegneserie pow bobbel.... Hvilket af de 3 tror du mest på? 


13 kommentarer:

  1. Det er altså helt i orden, Charlotte. Bare stik mig en kattekilling, så skal du ikke høre et ord mere om det ;)

    SvarSlet
  2. Hej. Ser rigtig spændende ud. Jeg tror jo på fly, men bor jo også i Billund. Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Fly var det oprindelige tema for drengehæftet, men tænkte at det måske kun var mig der tænkte det var en god ide

      Slet
    2. Det kunne være sejt med sådan en rød/hvid ternet 'Tintin-måneraket'. På en blå baggrund - eller på en sort med stjerner og planeter... Orv ja - det kunne da være total sejt (hvis jeg selv på sige det ;)

      Slet
  3. Det er godt nok ikke en af valgmulighederne, men hos min 6-årige ville Minecraft figurer være et sikkert hit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender slet ikke mindecraft, må lige se hvad det er

      Slet
  4. Tror jeg vil forslå ræven - det er bedre de har en ræv på maven, end en "ræv bag øret" :D
    .. mvh http://strikketbamse.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Her bliver det en ræv på gulvet ;-) eller hvad det nu ender med

      Slet
  5. det ser spændende ud. og fint med et hæfte til hvert køn

    SvarSlet
  6. Øj, jeg ville elske et "POW!"-tæppe - til mig selv altså ;)
    Jeg har før set nogle megafede "på den selvironiske måde" pixelerede figurer fra computerspil fx Zelda, Super Mario og Space Invader skabt om til strikkede sengetæpper, og tænkt, at det da må være til at finde ud af at konstruere selv.. Men det går jo ikke, når man sådan er designer, der er jo copyright på skidtet, der er ingen sport i at kopiere, og pointen var egentlig også, at det lidt tegneserie- eller pop art-agtige kan være superfedt "på strik". Også for legelystne voksne ;)

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.