onsdag den 5. marts 2014

Grafisk gobelinstrik - workshop på Ungdomshøjskolen ved Ribe


Efter en halv dagsrejse med DSB landede jeg lidt uden for Ribe på Ungdomshøjskolen ved Ribe. Her til aften har jeg undervist i Grafisk gobelinstrik - lokalbefolkningen tog rigtig godt i mod teknikken (som jeg jo bestemt ikke har opfundet, teknikken er mere end 100 år gammen).


Der blev virkelig eksperimenteret med former og farver, synd at det er mørkt kl 22 i Danmark, ellers ville I have kunnet se nogle virkelige flotte og lækre farve og materialekombinationer. Billedebelysningen her yder slet ikke prøverne retfærdighed.


Rigtig mange tænkte ud af boksen, og det gav sjove og finurlige beskæringer. Se blot blomsten her i forgrunden, den har vist været rigtig sjov at strikke.


Jeg er nået der til, hvor jeg virkelig har fået lyst til at blæse nogle motiver kæmpestort op, og så lave strikket tæpper, jeg er træt af farmors hæklet tæpper, jeg vil se nogle fede strikket tæpper i Grafisk gobelinstrik.

Dette var dag 1 med de voksne, i morgen starter dag 2, og dagen starter med de unge... Glæder mig.

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det spændende ud. Glæder mig til dit andet kursus i aften. Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler ja det bliver bare hyggeligt...

      Slet
  2. Respekt, Charlotte! Superflotte prøver :)
    Og vil du hilse skolens rektor hvis du møder ham - jeg kender ham fra gamle dage (han kender mig som "Trine") :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Trine, jeg skal faktisk hilse dig fra ham :-) De er så sjove - vildt underholdende at strikke med de unge.

      Slet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.