mandag den 8. januar 2018

Nytårsfortsæt for strikkere 2018 #strikkeløftet2018 🎆


Inspireret af Tina besluttede jeg mig for at sætte et hashtag igang her i begyndelsen af året, nemlig #Strikkeløftet2018 


Målet med strikkeløftet er ikke at stresse og nå en masse, tværtimod - jeg ønsker at skabe tid til ro og fordybelse, sætte et fokus som du kan holde fast i. 

Mit løfte for 2018 er at få flere håndstrikkede sokker i huset, vi er nemlig ved at løbe tør. Og det er jo faktisk ikke sådan at jeg ikke strikker sokker, jeg strikker en masse, men mest bare sok nr 1. Jeg har en masse UFO'er der bare ligger og hygger sig i min strikkekurv, sokker der godt kunne bruge en mage. Dem vil jeg have af pindene og på fødderne i år. 

Leia og Michael kan altså se frem til et år med varme fødder, og måske får jeg også strikket nogle til mig selv - 2 par skal der af pindene hver måned. Det er lige til at overskue, særligt fordi jeg jo har ret mange nr. 1 liggende. 

Når nu jeg har fokus på sokker til familien, kommer der naturligvis også en række opskrifter og videoer på min Youtubekanal - 2 på en gang tå op er et ret efterspurgt emne. Så det bliver en af de første videoer jeg laver. Har du ønsker, så kom med dem nu :-) 

Et af de temaer jeg kan se der går igen hos de strikkere, der leger med, er at få brugt garn fra lageret/ eller samlingen som jeg ynder at kalde den, det giver lige lidt mere værdi ikke ;-)
Det synes jeg lyder så fornuftigt, vi strikkere har jo nogle ret heftige samlinger, jeg kunne strikke i flere år uden at løbe tør, og det kan du sikkert også. 

Får du lyst til at lege med? Skal du over på Instagram og finde mit billede (det der er vist med #Strikkeløftet2018) snuppe billedet og dele det på din profil med #Strikkeløftet2018 beskriv dit strikkeløfte for året - og hver gang du poster et billede hvor du arbejder på dit projekt bruger du det hashtag... På den måde kan vi heppe på og blive inspireret af hinanden. 

Følg #Strikkeløftet2018 på Instagram
Vidste du at det nu er muligt at følge hashtags på samme måde som du følger personer? klik ind på tagget og følg med - billeder fra tagget kommer i din strøm på samme måde som billeder fra de personer du følger. 

2 kommentarer:

  1. ja det er en god og sjov idé med strikkeløftet. Samling istedet for lager... Ja du har ret, måske skulle jeg skifte mit ord ud. Jeg har også til flere år. Jeg tør dog ikke lave løfter eller købestop, da det nærmest kan stresse mig og gøre mig lidt ked af det og det er jo ikke meningen. Jeg har et regneark hvor jeg holder øje med mit forbrug og det er fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis, jeg holder ikke til købestop eller i det hele taget noget med noget jeg ikke må - Rasmusmodsat her vil nemlig bare gøre det så...

      Slet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.