tirsdag den 29. juni 2010

Dansk sommer hygge

Da Michael og jeg flyttede fra vores skønne men lille lejlighed på Nørrebro (som stadig er til salg), gemte vi madrassen fra vores sove-hems. En gammel dunlopillo sag, med gods i.

Tanken var at vi kunne bruge den på i vores nye lejlighed i Sydhavnen, hvor vi jo som I nok ved har lige meget ude som inde plads. Der skal en del møbler til når man kommer fra noget meget småt, så er det godt at der kan genbruges lidt.

Stoffet er 100% vandtæt, og nok ikke helt sundt, men det kan det - det skal, nemlig holde regnen væk, uden at vi heletiden skal i kælderen med madrassen.

I går syede og syede jeg, det tog en krig, havde valgt nogle meget holdbare dobbelt sting. (VI taler her ikke om den firkantede sækkepude som jeg også syr på!)

Varmen stod ind, så godt at en eller anden klog sjæl har opfundet de der smooties!


Det færdige resultat er super godt, madrassen kan foldes som en sofa, og med lidt tæpper og puder, bliver det fantastisk!

Et skønt strikke/læse hjørne, kurven med strik var klar til mine pauser... For der var mere arbejde i vente!

Udplantning af mine hjemmedyrkede krydderurter... MEGET stolt, for har ikke grønne fingre. Det er mere held end forstand at vi stadig har grønne planter på altanen.

Mit næste projekt var mosaik køkkenet, en dyr løsning når man har været så dum at handle det hele i Panduro... Og var der købt nok ind? NEJ hverken af mosaik eller af det der fyldemasse... Michael var afsted efter flere sten, og jeg må afsted efter mere fyldemasse...

Overvejer om der lige skal lidt pude stof med hjem, så "sofaen" kan blive rigtig fin.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.