onsdag den 2. juni 2010

Holst garn og nye ideer

Forleden dag kom en dejlig pakke ind af døren (18 timer efter bestillingen). Skønne farvekort og en vasket prøve.

Jeg er helt tosset med Holst garn, tykkelsen, farverne, garnets struktur. Det hele.

Jeg har bestilt farvekortene, da jeg har lidt svært med det der med at bestille en farve set på computer skærm.

Nu var det jo så ikke sådan at jeg kun bestilte farvekort, jeg tog
chancen og bestilte lidt sikre farver.

To skønne brune og en brændt orange.

De skal danne base for et nyt mønster jeg arbejder på, et dyre print - Leopard for at være helt konkret. Jeg er klar over at dette ikke er kattedyrets rigtige farver, men det er nogle gode efterårs/vinter farver som jeg elsker.

Jeg glæder mig til at strikke min første prøve (et par fingerløse handsker) man skulle jo nødig spille garnet.

Men først er der lige et mønster der skal tegnes. Jeg har set på mange leopard mønstre i strik, og synnes de virker døde i det at mønsteret gentages for ofte.

Jeg er ude i noget med at "prikkerne" gentages, men i et vilkårligt mønster, så hele formen skal tegnes op. Det er lidt af et arbejde, både at tegne og strikke, men jeg tror at det er den løsning der egner sig bedst til den type mønster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.