onsdag den 9. juni 2010

Kedeligt vejr på min fri dag

Det er et trist og kedeligt vejr jeg er stået op til i dag. Jeg er ellers heldig at have fri fra arbejde.

Nå men for en strikker er regn og blæst en fantastisk undskyldning, for at brede sine projekter ud og vælge et at strikke på.

Og som altid har jeg lidt mere end et projekt i gang. I dag skal der strikkes på mit taljesjal, og et par andre ting. Jeg skal have lavet nye beregninger til mine øredutter til cykelhjelmen. En lækker hårbøjle og et par fingerløse handsker, er hvad jeg har på programmet i dag.

Kaffen er brygget, en bolle er lunet, og al min strik er bredt ud på
sofaen.

Først skal jeg finde ud af hvad der gik galt her... Dette skulle være en trekant... Tydeligvis er det gået helt galt, jeg har bare ikke heldet med mig i forhold til disse øre dutter.

Det her ligner mere en barbiekjole.

Jeg er ved at være lidt træt af de her øredutter der mislykkes.


Derfor slog jeg op til et par fingerløse handkser der skal matche, dem ved jeg lykkes.

Det var ellers meningen at jeg ville starte på min bluse, men jeg overvejer om jeg skal bruge en lyser bundfarve... Jeg kan ikke helt bestemme mig, derfor test-strikker jeg lige et par produkter mere. Bare for god orden skyld.




Jeg har også slået op til en hårbøjle, jeg har længe villet lave hårbøjler, men har ikke rigtigt kunnet beslutte mig for om de skulle være strikket eller dekoreret med bånd og perler. Nu bliver det en strikket en i første omgang.

Leopard hårbøjle... FANZY ;-)




Jeg er over halvvejs på mit taljesjal, jeg glæder mig meget til at det skal klippes op, og er skal broderes på det. Jeg er lidt bange for at det bliver for kort, men jeg er ikke helt sikker - strik har det jo med at give sig, og det må heller ikke være for langt.

Jeg vil tilbage til mit strikketøj, så jeg kan blive færdig med et af strikkerierne i dag.

2 kommentarer:

  1. Vil bare lige sige at Mira gerne overtager div. "barbiekjoler"
    - det er noget med underskud på den konto ;D

    Knus fra Michelle.

    SvarSlet
  2. Smiler fedt, Barbiekjole bliver sendt til Tarm... det er jo ellers en let opskrift, så jeg kan jo lige strikke en mere i et andet garn, bare for at prøve mønsteret af i den farve jeg gerne vil strikke min bluse i. ;-) Godt Mira kan lide mine øredutter/barbie kjoler.

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.