onsdag den 22. december 2010

Bollywood luffe

Det er armbånd som disse der er inspirations kilde til disse meget lette luffer.

En dag må jeg til Indien og få mine sanser stimuleret i form af farve kombinationer, man ikke ser på disse breddegrader.

Men ind til den dag kommer, må jeg nøjes med mine bollywood film...
trænger til nogle nye, så hvis du ligger inde med gode titler, så lad mig endelig vide det.
 Et undervejs billede, man se lige min avis model i baggrunden... var billedet større, ville man også de den skål skolekridt som jeg fik i kalendergave i morges af min søde kæreste.

Farverne er helt tilfældig, max 4 pinde med samme farve.

Noget sagde mig at lufferne var for store...
Luffen før sammensyning, det der er en farve sammensætning, man bliver meget glad i låget af!

Hvis det her mønster dur, bliver det verdens letteste luffe!

Det kunne også blive til en barbie bluse, så skulle der bare bruges en mere... ;-)
 Luffen syet sammen med kanphulssting i lilla garn.
  • længde - fin, måske lidt for lang
  • brede - for bred
  • tommeltot - for lang
Demo model 1 ikke helt god, men mønsteret holder.  Min frygt var at tomlen ikke ville fungere, men det gør den, altså bortset fra længden.

Lige inden julegave shopping, gik turen på posthuset med en posefuld pakke post, mangler bare nisse hue. Jep det er mig der er inde i julemanden. :-)




2 kommentarer:

  1. Hej søde!

    Når jeg strikker luffer i retstrik til voksne, så bruger jeg følgende ca. mål til en "bøjet tommelfinger" (altså ikke en lige): 8x11. Børn: 6x9.
    Måske kan du også bruge det :o)

    SvarSlet
  2. Smiler perfekt Mille... De mål vil jeg arbejder videre med.

    Demo luffee 1 passer ikke mig, men Michael passer den perfekt... Så det var mande luffen... Han vil så gerne have nr. 2 også... Han er helt tosset med striberne...Så Luffer til Michael on the way.

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.