onsdag den 22. december 2010

Jeg nyder ferien

 Dagen i går bøde på en dejlig gå tur ud over slusen og om til Kalvebod strand - Lige der, over på den anden side ligger Sverige.

Jeg kan slet ikke finde ord for hvor glad jeg er for at vi er flyttet her ud. vi er tæt på byen (7 min i S-tog), Vi har hav, skov og marker...

Det er ren balsam for sjælen, med en lang travetur i det iskolde vejr.
Om bugten når at fryse helt til, er jeg i tvivl om, men i følge vejrudsigten er det den koldeste vinter i 1000 år, så måske kommer jeg til at opleve en stivfrossen bugt.

Den kolde travetur fik mig til at komme på et nyt super enket design til bogen. Inspireret af kulden her i Skandivavien og flotte armlænker fra Bollywood film
Af avisen klippede jeg mit mønster til en luffe, strikket frem og tilbage, med fokus på retrillerne, og den effekt de giver.

Denne demo model er strikket i Indiecita fra Filcolana, 5 farver, rød, pink, violet, lyseblå og mørkegrøn.

Ydere-luffen, som det er, er strikket, og inden i kommer et foer af kogt uld. Meningen er at det skal blive en rigtig varm luffe.

Som det ses var jeg ikke helt præcis med min strikkeprøve, så den bliver lidt bredere.
Jeg besluttede mig for bare at strikke videre, efter som det er en demo. Og så regne derfra. For med foer inden i, skal luffen nok være lidt større end begregnet først.

Glæder mig til dagslys, så I kan få et bedre billede af farverne. Hvis jeg strikker hurtigt, har jeg en luffe af pindene inden solen er oppe. :-)

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne fotos. Det kunne lige så godt være her- men her er det havet der frosset. vi har også Sverige på den anden side, selvom der er langt derover så vi kommer næppe til at gå på isen til Sverige. Var det iøvrigt ikke det der skete i Gøngehøvdingen- det synes jeg at kunne huske.

    Det var dog en god ide med nogle VARME vanter- det er godt nok pivende koldt. Problemet er netop at de ikke er vindtætte- men det vil kogt uld jo kunne råde bod på.
    Jeg glæder migt til at se dem færdige

    SvarSlet
  2. Tak Karin for de pæne ord om luffen...
    Jeg tror du har ret, det var Gøngehøvdingen der gik over... Nu snakker de om at det måske bliver den koldeste vinter i 1000 år, så chancen kan byde sig ;-)

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.