tirsdag den 17. juli 2012

Når lærken slår sin trille for BC-garn - godkendt


I dag har Marianna på BC og jeg haft en længere snak på mail, og er blevet enige om et endeligt design. Nederdelen blev forlænget, som I også har foreslået, og så har vi tilføjet en lille top, så det bliver et sæt.  Jeg kunne have lavet en kjole, men jeg kan nu meget godt lide at toppen, og nederdelen, kan bruges hver for sig.


Jeg strikker i Alba, der er en 100% økologisk bomuld i en lys farve der er min base og en vildt lækker grøn, der er mit mønster og mine striber. Dette bliver mit første design i bomuld, det bliver vist super sødt og feminint, det glæder jeg mig til.

Design spørgsmål:
Skal der lynlås, knapper eller elastik i lindingen? Hvad foretrækker du? Personligt er jeg til lynlås.

8 kommentarer:

  1. I strik er jeg mest til elastrik

    SvarSlet
  2. Ih, det bliver et supersødt ensemble!
    Tror lige, jeg skal se farverne sammen, før jeg helt kan få det til at give mening oppe i mit hovede.. Skal de søde fugle også være grønne eller hvordan?

    SvarSlet
  3. Og i linningen, tja, det kommer nok an på, hvor elastisk strikket er, om jeg synes det ene eller andet. I en syet nederdel ville jeg mest være til en lynlås, men har aldrig haft en strikket nederdel på.

    Den dér ville jeg i øvrigt godt vise ben i!

    SvarSlet
  4. Det ser rigtig fint ud - jeg synes det er en god ide med nederdel og top i stedet for en kjole. I en strikket nederdel foretrækker jeg elastik i taljen - ved ikke helt hvordan man syr en lynlås pænt fast i håndstrik.

    SvarSlet
  5. Men det skulle være en eller anden form for bred elastik? Ellers vil den vel trække ind i taljen og miste lidt af det der flotte lange "glatte" stykke opad. -Hvis det giver nogen som helst mening for andre end mig..

    SvarSlet
  6. Det ser rigtig fint og spændende ud. Til spørgsmålet omkring ligningen vil jeg helt klart vælge elastik.
    Mvh Rikke

    SvarSlet
  7. Jeg tror det må komme an på nogle prøver, om det er lynlås eller elastik...

    SvarSlet
  8. Jeg tænker, at en snørrelukning bagpå - a la den på dine yogi pants - kunne være superfræk. Men om nederdelen bliver for tung....??? den skulle jo nødig glide ned på dansegulvet ;)

    Jeg kunne i øvrigt rigtig godt lide den korte udgave af nederdelen. Måske man kunne konstruere opskriften, så længden nemt kunne varieres...

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.