onsdag den 29. august 2012

Sådan gør du - vrang strikket fra retsiden


Jeg er blevet spurgt om jeg ikke igen vil vise hvordan det er man strikker vrang fra ret-siden, når man eks. strikker neverkont eller bobler. 

1. stik højre pind ind bag i venstrepinds maske, lad den ikke glide af pinden.


2. med venstre pegefinger hentes strikkegarnet, og trækkes rund oppefra og ned, om højrepind.


3. Træk nu masken igennem, og du har første maske - din vrang maske vist fra retten (du ser en ret maske) - fortsæt til alle masker er strikket, uden en eneste gang at vende dit strikketøj

Hvis du gerne vil lære denne teknik på en af mine workshops, så skal du melde dig til krydret strik - at  strikke med flere farver, de er lige nu at finde i Sep. Ramløse ulddag på Sjælland, Strik Brande glad i Jylland. Oktober Fandango i Århus, Hjørring bibliotek. November Ålborg gennem AOF. Se fanen under workshops for mere info, eller følg med her, jeg poster om dem meget snart :-) Glæder mig til at komme ud og møde alle I skønne strikkende kvinder - og mænd.

2 kommentarer:

  1. Tak for at du vil dele den igen. Skal strikke dit tørklæde og de mange mange bobler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Når man strikker tørklædet med de mange bobler, er dette en rigtig god teknik at kunne :-)

      Slet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.