torsdag den 3. juni 2010

Cykelhjelm øredutter - Vrangen

I går aftes lage jeg en video ind om at strikke med med mere end en farve.



Mange har svært ved at vove sig ud i det der med flere farver på en pind/omgang



Og når man så endelig får taget sig sammen til at prøve det der fler'farve strik... Ja så får man lang løkker på bagsiden eller det hele klumper sammen fordi man har strammet garnet.



En god måde at undgå dette på, er ved at sno garnet mellem sine farve skift. Jeg strikker aldrig mere end 2-3 masker, før end jeg laver en snoning på de to garner, hvorefter jeg placere dem korrekt på fingern igen. Man behøver ikke fjerne garnet, man kan vælge at gøre det direkte på fingeren, ved at føre pinden over eller under den garn man vil sno om.

Det giver en flot bagside, hvor man ikke kommer til at hænge i med sine smykker eller hvad det nu kunne være... Børne fingere kommer heller ikke i klemme.


Hvis man havde problemer med at strikketøjet, blev en stor stram klump. Ja så er en stor delt af det problem faktisk løst ved at sno garnet efter hver 2. maske. En anden rigtig god løsning er at strikke med en garn i hver hånd som videoen også viser, det tager lidt længere tid, men resultatet bliver super flot.


Jeg er som I kan se ved at være færdig med øredut nr. 2, så jeg er gået igang med designet til modellen der er en tand mindre. Jeg kan afsløre at det bliver picot kanter og leopard mønster... Jeg kan simpelhen ikke vente med at få fingeren i mit Holstgarn... Så det bliver et sæt fingerløse handsker og tilhørende øredutter. Jubiii.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.